• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Λυμπιτάκη' | 24 Απριλίου 2020, 19:23

    Η θεσμοθέτηση ανώτατου ορίου ηλικίας για την εγγραφή μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, αποτελεί ένα μέτρο που στερεί το δικαίωμα της διά βίου ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση, ακόμα και ενηλίκων οι οποίοι είτε εξαιτίας δυσκολιών δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέχρι τα τους 17 έτη, είτε προσπαθούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους για να διεκδικήσουν την είσοδό τους στην αγορά εργασίας με πιο ευνοϊκούς όρους. Υπηρετώ την Επαγγελματική Εκπαίδευση σχεδόν δύο δεκαετίες. Από προσωπική εμπειρία μπορώ με σιγουριά να επιβεβαιώσω ότι η ενδοσχολική βία στα ΕΠΑ.Λ.,η οποία αναφέρεται ως βασικό αίτιο για την θεσμοθέτηση του συγκεκριμένου μέτρου στην έκθεση αιτιολόγησης, σε καμιά περίπτωση δεν οφείλεται σε μαθητές και μαθήτριες μεγάλης ηλικίας. Το αντίθετο μάλιστα!! Σε πολλές περιπτώσεις οι εν λόγω μαθητές βοηθούν στην αποκλιμάκωση της ενδοσχολικής βίας.Οι ενήλικοι μαθητές των Ημερησίων ΕΠΑΛ είναι ώριμοι, συνειδητοποιημένοι, έχουν στόχους ή αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία για σπουδές και μόνο θετικά μπορούν να επιδρούν στη σχολική κοινότητα, ως παράδειγμα μίμησης για τους ανήλικους μαθητές. Στην πλειονότητά τους είναι άνθρωποι που προσπαθούν και σχεδόν πάντοτε καταφέρνουν είτε να ολοκληρώσουν και να εμπλουτίσουν τις σπουδές τους με ένα αναβαθμισμένο πτυχίο ειδικότητας, είτε μέσω πανελλαδικών εξετάσεων να επιτύχουν την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει το συγκεκριμένο μέτρο. Η σημερινή συγκυρία με τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που επιφυλάσσει για το μέλλον, επιβάλει την κατοχύρωση και διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων στο δημόσιο αγαθό της ελεύθερης δωρεάν εκπαίδευσης χωρίς όρους και περιορισμούς!!