• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΣ Αttiki' | 7 Δεκεμβρίου 2010, 12:00

    1.Κατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.Ποια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης; 2.Ποιους θεωρείτε ως βασικούς στόχους την επίτευξη των οποίων θα πρέπει να επιδιώκει ο θεσμός του μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού; 3.Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων; 1. Υπάρχουν και νέοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν ανάγκη από μέντορα. Πιθανόν προέρχονται από ΠΤΔΕ που έχουν δυνατή πρακτική άσκηση με σωστούς μέντορες ή έχουν καλή κατάρτιση σε μεταπτυχιακά με πρακτική εφαρμογή. Ουσιαστικά έχουν βοηθηθεί να συνδέουν τη θεωρία με την πράξη και να μην εφαρμόζουν το "άλλο το πανεπιστήμιο και άλλο το σχολείο". Πρόταση: Να αξιολογεί ο ΣΣ ποιοι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της περιφέρειάς του έχουν την ανάγκη του θεσμού. Η αξιολόγηση μπορεί να είναι συνισταμένη δυο-τριών συνιστωσών(ερωτηματολόγιο σύνθετο στο τέλος της Α' φάσης του ΠΕΚ, συνέντευξη-συζήτηση με το ΣΣ, συνέντευξη -συζήτηση με το Διευθυντή της ΣΜ που υπηρετεί,...) 2. Η μεντορική σχέση (είδος, διάρκεια, περιεχόμενο) καθορίζεται με βάση τα όσα αναπτύσσονται στο 1. 3. Πρόταση: Ο μέντορας είναι εθελοντής. Δεν έχει μείωση ωραρίου αλλά πιθανόν μια μικρή χρηματική αποζημίωση τιμής ένεκεν. Παίρνει πόντους που τους χρησιμοποιεί στην επαγγελματική του ανάπτυξη (σε κρίσεις για στέλεχος της εκpaίδευσης). Το βασικό του κίνητρο για τη συμμετοχή του ως μέντορας είναι η αγάπη του για τη δουλειά του και η διάθεσή του να βοηθήσειτο συνάδελφό του. Απαραίτητη διασφάλιση των κινήτρων αυτών από το Διευθυντή της ΣΜ και το ΣΣ. 4.Οι δράσεις του μέντορα περιγράφονται αρκετά καλά στο προτεινόμενο σχέδιο για διαβούλευση. Πρόταση:Πολύ σημαντική είναι η κατάρτιση προγράμματος δράσης από την ομάδα που αποτελούν ο εκπαιδευτικός, ο μέντορας και ο ΣΣ σύμφωνα με το 1 και την επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων ανά τρίμηνο. 5. Η δουλειά του μέντορα είναι υπεύθυνη από κάθε άποψη, τυπικά και ουσιαστικά. Πρόταση: χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις κατάλληλες ώστε το σύστημα να δράσει σωστά και δίκαια κατά το δυνατόν και όχι χαλαρά και εκφυλιστικά. Σχόλιο γενικό 1: Σε κάθε ΣΜ υπάρχει αυτή τη στιγμή ένας εκπαιδευτικός -ίσως και περισσότεροι- που θα μπορούσαν και θα ήθελαν να αναλάβουν αυτό το ρόλο και ο ΣΣ πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει αν είναι κατάλληλος/κατάλληλοι. Εξ άλλου ήδη αρκετοί βοηθούν τους νέους άτυπα. Η ποιότητα της παρεχόμενης βοήθειας ωστόσο δεν εξασφαλίζεται όταν αυτή δεν μετριέται με κάποιον τρόπο. Για παράδειγμα, βοήθεια είναι να μοιραστεί ο 'έμπειρος' συνάδελφος τη φωτοτυπία που έχει ετοιμάσει στα μαθηματικά με το 'νέο' συνάδελφο αλλά το κατά πόσο θα συνάδει η φωτοτυπία με τις σύγχρονες θέσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών είναι κάτι που δεν εξασφαλίζεται ώστε μέσα από τη διαδικασία ο 'νέος' εκπαιδευτικός να κάνει τη σύνδεση της θεωρίας (πανεπιστήμιο) με την πράξη (σχολείο). Σχόλιο γενικό 2. Πολλές φορές σε αυτή τη χώρα παίρνουμε μια καλή ιδέα και τη χαντακώνουμε στην πράξη- ουκ ολίγα τα παραδείγματα. Ο φόβος ελοχεύει και στη συγκεκριμένη ιδέα του μέντορα. Πρόταση: Να ειδωθεί το ζήτημα πιο συνολικά και όχι αποσπασματικά. Η ιδέα του μέντορα να εφαρμοσθεί οργανωμένα και στην πρακτική άσκηση στις πανεπιστημιακές σχολές. Πιο οργανωμένα από αυτό που γίνεται -όπου γίνεται-σήμερα. Με εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει διδασκαλείο ή/ και μεταπτυχιακά. Οι τελευταίοι το οφείλουν στην πολιτεία που τους έδωσε άδεια και χρήματα για να σπουδάσουν και στα προπτυχιακά και στα μεταπτυχιακά.