• Σχόλιο του χρήστη 'mary' | 7 Δεκεμβρίου 2010, 19:56

    Σκόπιμο θα είναι σε κάποια φάση να εξειδικευθουν οι προτεινόμενες διατάξεις για την υπηρεσιακή κατάσταση των μελων ΔΕΠ (τυπικά προσόντα, χρόνος παραμονής σε κάθε βαθμίδα, διαδικασία εκλογής), καθώς και οι προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις. Μόνον έτσι μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση, επί πραγματικών προτάσεων, και όχι βασιζόμενοι σε πιθανολογήσεις. Για παράδειγμα: 1. η εισαγωγική βαθμίδα του Επίκουρου θα προβλέπει αντίστοιχα προσόντα με τους σημερινούς λέκτορες ή με τους σημερινούς επίκουρους; αν ισχύει το δεύτερο, θα προσανατολιστούμε σε είσοδο στα πανεπιστήμια επιστημόνων άνω των 40, αφού σε μικρότερη ηλικία δεν θα έχουν συγκεντρώσει τα σχετικά προσόντα. Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι θετικό ή αρνητικό, απλώς θα πρέπει να έχουμε συνείδηση των συνεπειών κάθε λύσης, 2. τι προσόντα θα απαιτούνται για την εκλογή στη νέα βαθμίδα των "λεκτόρων", με αμιγώς διδακτικά καθήκοντα και χωρίς δυνατότητα εξέλιξης; Θα είναι μόνιμες ή επί θητεία θέσεις; Αν δεν απαιτείται διδακτορικό, αναβιώνει η κατηγορία των παλαιών "βοηθών", αν απαιτείται διδακτορικό και προβλέπεται μονιμότητα δημιουργείται μία ομάδα "εγκλωβισμένων" νέων επιστημόνων, οι οποίοι θα εξελίσσονται επιστημονικά, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αντίστοιχης ακαδημαϊκής εξέλιξης. Και εδώ δεν είναι σαφής η κατεύθυνση της σχεδιαζόμενης ρύθμισης. Ως προς τις μεταβατικές διατάξεις, παρατηρώ απλώς ότι είναι αυτονόητο, και απορρέει από στοιχειώδεις αρχές του κράτους δικαίου ότι η μεταρρύθμιση δεν μπορεί να θίγει δικαιολογημένες προσδοκίες των ήδη υπηρετούντων μελών ΔΕΠ. Για παράδειγμα, οι λέκτορες, που εξελέγησαν σε εξελίξιμη βαθμίδα, θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, να εξελιχθούν περαιτέρω σε επίκουρους καθηγητές, αφού όταν εξελέγησαν αυτήν την προοπτική είχαν. Αντιστοίχως, τα μέλη ΔΕΠ που δεν έχουν διοριστεί μετά την εκλογή τους, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως υπηρετούντες, αφού η παράλειψη του διορισμού τους δεν βαρύνει αυτούς. Όσο και αν τα υπηρεσιακά ζητήματα φαίνονται ιδιαιτέρως συνδικαλιστικά, σε αντίθεση με άλλα πιο "υψιπετή", δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι το επίπεδο ενός πανεπιστημίου κρίνεται πρωτίστως από το προσωπικό του.