• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ' | 27 Απριλίου 2020, 07:10

    Με μια αρκετά σύντομη και πρόχειρη εκτίμηση η αιτιολογική έκθεση αφήνει στην ουσία ακάλυπτα τα άρθρα 51 και 52. Η μοναδική αιτιολόγηση που περιστρέφεται γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τις προσπάθειες αντιμετώπισης της σχολικής βίας είναι αίολη και στερείτε στατιστικών δεδομένων. Η εμπειρία διδασκαλίας σε Ημερήσια αλλά και Εσπερινά ΕΠΑΛ δείχνει ότι ενήλικες και γενικά μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές δρουν καταλυτικά σε περιπτώσεις βίας και συγκρούσεων λειτουργώντας ως άτομα συγκροτημένου χαρακτήρα που βρίσκονται σε χώρους παροχής εκπαιδευτικής γνώσης κατά απόλυτη συνείδηση. Φυσικά, πάντα υπάρχουν και εξαιρέσεις. Αλήθεια όμως, είναι τόσο σοβαρός αυτός και μόνος ο λόγος ώστε να αποκλειστούν από την εκπαιδευτική διαδικασία χιλιάδες νέοι έως και μεσήλικες μαθητές; Προφανώς και όχι. Στη συνέχεια παραθέτω λόγους που αιτιολογούν την απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων: -- Τα ΕΠΑΛ προσφέρουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα σε χιλιάδες μαθητές που στερούνται οικονομικής δυνατότητας παρακολούθησης ιδιωτικών προγραμμάτων σπουδών. -- Αρκετές ειδικότητες και τομείς των ΕΠΑΛ παρέχονται μόνο σε ημερήσια βάση και είναι ανύπαρκτοι σε εσπερινά. · Άνεργοι γονείς μπορούν να φοιτήσουν μόνο σε ημερήσια ΕΠΑΛ δεδομένου ότι κατά τις πρωινές ώρες λειτουργούν οι υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης και οι παιδικοί σταθμοί. -- Απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ μπορούν να φοιτήσουν στη Β’ τάξη οποιουδήποτε τομέα παρακολουθώντας μόνο τα μαθήματα ειδικότητας διευρύνοντας έτσι τα επαγγελματικά τους πεδία. -- Απόφοιτοι συγκεκριμένου τομέα μπορούν να φοιτήσουν στη Γ’ τάξη του ίδιου τομέα αλλά διαφορετικής ειδικότητας επίσης για διεύρυνση των επαγγελματικών τους δεξιοτήτων. -- Αρκετοί νέοι που αντιμετώπισαν δυσκολίες οικογενειακής ή γενικότερα κοινωνικής φύσης αποφασίζουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην επαγγελματική εκπαίδευση σε ηλικίες μεγαλύτερες των 18 ετών. -- Η επερχόμενη οικονομική και κοινωνική κρίση θα οδηγήσει χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία. Μεγάλο ποσοστό αυτών θα αναζητήσει επαγγελματικά προσόντα στα ΕΠΑΛ. Το ίδιο συνέβη κατά την κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. Πρόκειται για διατάξεις που οδηγούν εκτός εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας χιλιάδες μαθητές και πρέπει να αποσυρθούν στο σύνολό τους τα άρθρα 51 και 52.