• Σχόλιο του χρήστη 'Μαριλένα' | 27 Απριλίου 2020, 22:25

    Θέματα – προτάσεις που με απασχολούν ως εκπαιδευτικό 2ης Ξένης Γλώσσας σε Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία και πρέπει να συζητηθούν στο πλαίσιο ενός γόνιµου διαλόγου σχετικά µε τη βελτίωση, τόσο της ποιότητας της διδασκαλίας και της εκµάθησης ξένων γλωσσών, όσο και της ποιότητας της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης που παρέχεται στα Πειραματικά Σχολεία . 1. Αναπροσαρµογή των διδακτικών πρακτικών προκειµένου α. να βελτιστοποιηθούν τα αποτελέσµατα της διδασκαλίας/εκµάθησης της 2ης Ξ.Γ. μέσω της προώθησης της πολυγλωσσίας, εντός του εκπαιδευτικού συστήµατος της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης με τη διδασκαλία περίσσοτερης από μία 2ης Ξ.Γ από τη Γ’ Δημοτικού και β. να εξασφαλισθεί η γλωσσική επάρκεια και πιστοποίηση της ελεύθερα επιλεγμένης 2ης Ξ.Γ. εντός του εκπαιδευτικού συστήματος [– Διαβαθμισμένο Επίπεδο Α1-Α2 ] 2. Διεύρυνση του διδακτικού χρόνου για την αφύπνιση και διδασκαλία της 2ης Ξ.Γ. στο πρόγραµµα σπουδών στο πλαίσιο καινοτόμων δράσεων στα ΠΣ ώστε η επιδιωκόμενη πολυγλωσσική / πολυπολιτισµική ικανότητα να αποκτήσει εµφανές status στον διδακτικό στοχασµό και στην παιδαγωγική πρακτική. (Language awareness - Αφύπνιση στις δύο ξένες γλώσσες – Γαλλικά / Γερμανικά, τόσο σε µακροεπίπεδο [γενικό σχεδιασµό της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στα Πειραματικά Σχολεία] και σε µικροεπίπεδο που αφορά το σχεδιασµό της διδασκαλίας και συγκεκριµένα τη διδακτική, µεθοδολογική και παιδαγωγική προσέγγιση στην οποία προσφεύγουν οι εκπαιδευτικοί Ξ.Γ. 3. Ανάπτυξη καινοτόµων συμπληρωματικών δράσεων όπως η πραγµατοποίηση προγραµµάτων CLIL/EMILE σε όλες τις διδασκόμενες Ξ.Γ. γλώσσες μέσα από σχετικές νοµοθετικές ρυθµίσεις που να διασαφηνίζουν το πλαίσιο ισότιμης εισαγωγής/ένταξής τους στα Πειραματικά Σχολεία για την ελαχιστοποίηση ενός µονοδιάστατου πολιτισµικού µοντέλου και την ενίσχυση της πολιτισµικής αξίας της πολυγλωσσίας. 4. Διεύρυνση ωραρίου Εκπαιδευτικών Ομίλων Αριστείας & Καινοτομίας για τους εκπαιδευτικούς Ξ.Γ με στόχο την ανάπτυξη µιας διαπολιτισµικής εκπαίδευσης στις πραγµατικές της διαστάσεις. 5. Δυνατότητα σύστασης παράλληλων τμημάτων για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας χωρίς μοναδικό κριτήριο την αριθμητική υπεροχή των μαθητών και χωρίς την απαραίτητη ύπαρξη αντίστοιχου αριθμού τμημάτων γενικής παιδείας. 6. Σύσταση οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς και των δύο ειδικοτήτων της 2ης ξένης γλώσσας. 7. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας και διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από τη Γ΄ Δημοτικού.