• Σχόλιο του χρήστη 'Ιγνάτιος Κοκκινίδης' | 29 Απριλίου 2020, 11:14

    Αυτά τα δυο άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου: 1. Απαγορεύουν ρητά να φοιτήσει ένας απόφοιτος του ΓΕ.Λ. στο ΕΠΑ.Λ., προκειμένου να αποκτήσει πτυχίο ειδικότητας. 2. Απαγορεύουν στον απόφοιτο του ΕΠΑ.Λ. την εκ νέου φοίτηση στο ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, για περαιτέρω κατάρτιση. 3. Απαγορεύει στον μαθητή που φοιτά στο ΓΕ.Λ. να εγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ., αν έχει χάσει για διάφορους λόγους κάποια/οιες χρονιά/ιές. 4. Απαγορεύει στον τελειόφοιτο είτε του ΓΕΛ είτε του ΕΠΑ.Λ. να εγγραφεί εκ νέου στο ΕΠΑ.Λ., για να την απόκτηση πτυχίου διαφορετικού τομέα και ειδικότητας για να δημιουργήσει μια άλλη επαγγελματική ευκαιρία. Όλες οι αιτιολογίες που προκύπτουν από με διαβούλευση νομοθέτημα για αυτό το μέτρο είναι αντιεκπαιδευτικές, αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές και επιπλέον είναι αντιδημοκρατικές στην προσπάθεια των νέων στη σημερινή δύσκολη εποχή για επαγγελματική εξέλιξη και προοπτική. Όσον αφορά την ενδοσχολική βία με σοβαρά περιστατικά έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει τέτοιου είδους περιστατικά. (Αυτό λέει και η προσωπική μου εμπειρία 23 χρόνια εκπαιδευτικός σε Τ.Ε.Λ. - Τ.Ε.Ε. - ΕΠΑΛ). Για τους μαθητές των ΓΕ.Λ. δεν υπάρχει διάταξη για την εγγραφή τους που να αναφέρει το μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κάποιος, για ποιο λόγο να υπάρχουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. Η συγκεκριμένη αντιμετώπιση είναι ρατσιστική και άνιση, καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών. Η βία είναι ένα σύνθετο πρόβλημα και μπορεί να αντιμετωπισθεί με διάφορες μεθόδους και αντιμετωπίζεται με διάφορες μεθόδους αποτελεσματικότερα, όχι όμως από την οριοθέτηση της ηλικίας. Τα δύο αυτά άρθρα του Νομοσχεδίου θεωρούνται ως ευθεία βολή κατά της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης . Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας εφόσον γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για την Τ. Ε. Ε. και όχι για την εξ ολοκλήρου Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης. Με την ψήφιση του προς διαβούλευση νόμου, θα υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες - παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό οικογενειών, που μέλη τους αποκλείονται από τη φοίτησή τους στο ΕΠΑ.Λ., αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων. Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το/τα παιδί/ιά της, τελειώνοντας το Γενικό Λύκειο δεν καταφέρνει/νουν να συνεχίσει/σουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα. Επιπλέον τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξητική τάση των εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ., όπως φαίνεται από τα παρακάτω link: (https://www.ipaidia.gr/paideia/auksanontai-oi-mathites-sta-epal), (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/292870_yppeth-simantiki-ayxisi-eggrafon-sta-epal-gia-triti-synehi). Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να αποκτήσουν πτυχίο μιας ειδικότητας παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για την του πτυχίου απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται, όπως: δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α. Επίσης τα δύο αυτά άρθρα, με μια πρώτη εκτίμηση, θα φέρουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας, μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις Εργαστηριακών Κέντρων (Ε. Κ.) προς όφελος των Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. Συμπερασματικά από τα προαναφερόμενα φαίνεται πως αφαιρείται από τους πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου φοίτησής τους στα πρωινά δημόσια σχολεία της Τ. Ε. Ε. (ΕΠΑ.Λ.) για αυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα.