• Σχόλιο του χρήστη 'Ποσταντσίδης Θεόδωρος' | 9 Δεκεμβρίου 2010, 19:31

    Θέλω να πιστεύω, καλοπροαίρετος όντας ότι ο θεσμός αυτός προωθείτε για να λύσει προβλήματα που ήδη υπάρχουν μόνο που θα έλεγα ότι είναι κάτι που μάλλον ήρθε από αλλού και απευθύνεται σε άλλους και όχι Έλληνες εκπαιδευτικούς. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν τραγικές ελλείψεις στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τουλάχιστον των δασκάλων, που έχω ζήσει, είναι ανύπαρκτες. Αντί λοιπόν να καλύψουμε αυτά τα κενά με σωστό τρόπο επιφορτίζουμε έναν κάποιον, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έχει μόνο την καλή του διάθεση για να διδάξει και να καθοδηγήσει έναν καινούργιο εκπαιδευτικό. Αυτή η άμεση παραδοχή της αποτυχίας είναι το πρώτο μελανό σημείο. παραδέχεται η πολιτεία ότι έχει αποτύχει να μορφώσει, να αξιολογήσει και να προωθήσει έτοιμους εκπαιδευτικούς στην κοινωνία όπως επίσης έχει αποτύχει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς αυτούς. Έτσι αναλαμβάνει κάποιος που τις περισσότερες φορές είχε γνωστό καθηγητή και έκανε μεταπτυχιακό ή αρκετά χρήματα για να σπουδάσει στο εξωτερικό, για να καλύψει όλα αυτά τα κενά. Αν αυτό το βλέπετε θετικό τότε μάλλον βλέπουμε άλλη πραγματικότητα. Παραπέρα τώρα αν οι αρμοδιότητες του Μέντορα είναι και διοικητικές, δηλαδή αφορούν την μελλοντική εξέλιξη, ή συνδεθούν με το μισθολόγιο κλπ πέρα από τα μικρά και μεγάλα δράματα που θα εξελιχθούν, βλέπε την συμπεριφορά καθηγητών απέναντι σε φοιτητές και φοιτήτριες, ανάλογα με τις προτιμήσεις, θα δημιουργήσει και ακόμη μια ταχύτητα εκπαιδευτικών, αυτή των μεντόρων που θα διεκδικούν εντός της σχολικής πραγματικότητας, ίσως και δικαίως μια άλλη συμπεριφορά και μεταχείριση. Αντί λοιπόν να έχω τον προσωπικό μου διοικητή, κάτι που ούτε ο στρατός δεν το τόλμησε θα προτιμούσα να δοθούν κίνητρα ώστε οι εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν δράσεις που αφού αξιολογηθούν να τους ανατεθεί, ίσως με μια μικρή ομάδα πρώτων εκπαιδευτικών-μαθητευόμενων, να την προωθήσουν την συγκεκριμένη δράση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό θα δώσει κίνητρα σε όλους τους ικανούς, χωρίς εξαιρέσεις και ελιτισμούς και θα έχει μεγαλύτερη απήχηση σε συνδυασμό με τα απτά πλέον αποτελέσματα που μπορεί να ζητήσει το υπουργείο απ' όλους τους συμμετέχοντες. Έτσι ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να ακολουθήσει την δράση-δράσεις- που του ταιριάζει και μπορεί καλύτερα να ανταποκριθεί και θα μπορέσει να έχει πραγματικά αποτελέσματα στην δουλειά του. Τα γενικότερα τώρα εκπαιδευτικά ζητήματα πρέπει και μπορούν να λύνονται στην σχολική μονάδα σ' ένα πνεύμα συνεργασίας και σε υποστηρικτική ομάδα σε επίπεδο τοπικού γραφείου ή νομού.Απαραίτητο συμπλήρωμα η ύπαρξη έστω και σαν τηλεφωνική γραμμή παιδοψυχολόγου. Αυτό το σύμπλεγμα των δράσεων θα κοστίσει λιγότερο, θα δώσει κίνητρα για δημιουργία, θα έχει αποτελέσματα και δεν θα έχει παρενέργειες άλλης φύσεως.