• Σχόλιο του χρήστη 'Αντρέας Βασιλιάς' | 11 Δεκεμβρίου 2010, 15:33

    Νομίζω ότι ο θεσμός του μέντορα είανι κα΄τι το θετικό και σημαντικό. Ωστόσο θα ήθελα να διατυπώσω δυο ενστάσεις: 1)ενώ αναφέρεστε και σε άλλες ειδικότητες εκτός παιδαγωγικής, π.χ. ψυχολόγους, προσκαταλείτε μονο παιδαγωγούς/εκαπιδευτικούς και αποκλείετε π.χ.τους ψυχαναλυτές. Πως και με ποιά προσόντα ο μέντορας εκπαιδευτικός θα στηρίξει ψυχολογικά το νέο εκαπιδευτικό;Έτσι η στόχευση παραμένει διανοητική και όχι συναισθηματική, δηλαδή στοχεύετε τεχνοκρατικά. 2)Κάθε νέος επαγγελματίας δεν έχει τόσο ανάγκη μόνο απο τεχνική υποσ΄τηριξη, όσο απο συναισθηματική και κυρίως ερμηνευτική/υποστηρικτική που να αφορά στην ανάδειξη των ασυνειδήτων διαδικασιών, που μόνο οι ψυχαναλυτές μπορούν να κάνουν. Πως θα τα αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα; Οι εκπαιδευτικοί γενικότερα πάσχουν απο τη δυνατότητα να μπορούν να ερμηνεύουν τη συναισθηματική τους κατάσταση και γι αυτό προχωρούν σε προβολές (αμυντικός μηχανισμός του ψυχισμού). Το μεγαλύτερο εμπόδιο ειδικά για κάποιον εκαπαιδευτικό έιναι η λειτουργία του μηχανισμού της εκλογίκευσης που ενισχύει την αυστηρότητα του και τη συναισθημαιτκή απομάκρυνση απο το μαθητή. Έτσι καταφεύγει στη νόηση για να επιλύσει συναισθηματικά ζητήματα. Μόνο με μια συζήτηση αναλυτικού/ερμηνευτικού τύπου, π.χ. ομάδες μπορούν να λυθούν αυτά τα ζητήματα. Διαφορετικά δημιουργέιται ένας φαύλος κύκλος που δεν οδηγεί πουθενά. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι κατά βάση τεχνοκρατικό και ως εκ τούτου αποκλείεται κάθε ψυχαναλυτική άποψη και οι ψυχαναλυτές ως ειδικότητες απο τα σχολεία και τα Παν/μια. Κρίμα όταν στην Ευρώπη, π.χ. Γαλλία ήδη απο τη δεκαετία του 60 αυτά τα ζητήματα αντιμετωπίσθηκαν μέσω και με βάση την ψυχανάλυση.Ευχαριστώ.