• Σχόλιο του χρήστη '''Τhe New Daily Mail'' - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ' | 11 Δεκεμβρίου 2010, 20:37

    ‘’The New Daily Mail’’ Ηλεκτρονική Εφημερίδα Ειδήσεων και Ενημέρωσης www.thenewmail.blogspot.com H Εφημερίδα μας ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του Υπουργείου σας για την κατάθεση προτάσεων που αφορούν την Ανωτάτη Παιδεία, δια του αυριανού άρθρου της (12/12/2010)καταθέτει πρόταση, όχι για την Ανώτατη Παιδεία, γιατί δεν γνωρίζει επαρκώς το θέμα και έτσι δεν μπορεί να έχει εμπεριστατωμένη άποψη, αλλά γενικά για τα τεκταινόμενα στην Παιδεία μας, όπου γνωρίζει επαρκώς το θέμα, και ειδικά για την διαφθορά που δυστυχώς σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει στα σχολεία της Μέσης εκπαίδευσης. Επίσης εκπληρώνει την υπόσχεση της προς τους αναγνώστες της να φέρει το θέμα στην Δημόσια διαβούλευση. Ακολουθεί το άρθρο ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ! Η 9η Δεκεμβρίου ήταν η Παγκόσμια ημέρα κατά της διαφθοράς και η χθεσινή (11/12/2010)η Παγκόσμια ημέρα του παιδιού. Από την άλλη πλευρά το Υπουργείο Παιδείας αυτόν τον καιρό ''τρέχει'' ένα πρόγραμμα ανοικτής διαβούλευσης για θέματα Παιδείας. Ας δούμε πως ταιριάζουν τα τρία αυτά θέματα. Εχθές σε άρθρο του το ΑΠΕ για την παγκόσμια ημέρα του παιδιού, έγραφε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να παράσχει ισότιμη σχολική φοίτηση σε όλα τα παιδιά. Το 7% των μαθητών εγκαταλείπουν το σχολείο στο δημοτικό ή το γυμνάσιο. Ανάλογο ποσοστό εφήβων εγκαταλείπει το Λύκειο, ανεβάζοντας στο 14,6% το ποσοστό των παιδιών που αδυνατούν να ολοκληρώσουν τη 12ετή εκπαίδευση. Ειδικά μεταξύ των φτωχών παιδιών, αναλφάβητα είναι το 71,2%. Όμως δεν υπάρχει μόνο αυτή η κατηγορία παιδιών και μαθητών, στην πλειονότητα τους υπάρχουν τα παιδιά της μέσης , από οικονομικής πλευράς, οικογένειας που πηγαίνουν στο σχολείο, προσπαθούν και αγωνίζονται για το μέλλον τους. Γνωρίζουμε και γνωρίζουμε καλά, τα περί διαφθοράς που επικρατεί τόσο στην Δημόσια διοίκηση, όσο και στην ίδια την κοινωνία. Ένα κομμάτι της διαφθοράς έχει εγκαθιδρυθεί μέσα στα ίδια τα σχολεία και ειδικά στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Τι συμβαίνει λοιπόν εκεί. Οι λειτουργοί της εκπαίδευσης, δηλαδή οι Καθηγητές, αντί να παίρνουν ''φακελάκι'' όπως οι γιατροί και οι εφοριακοί, ΠΩΛΟΥΝ τα θέματα στα γύρο από τα σχολεία τους φροντιστήρια! Έτσι από την μια πλευρά οι ίδιοι εισπράττουν ένα καλό εισόδημα, τώρα μάλιστα με την οικονομική κρίση και την μείωση των μισθών τους έχει ενταθεί το φαινόμενο, από την άλλη, οι φροντιστές έχουν μεγάλη εισροή μαθητών, αφού αυτοί ''πιάνουν τα θέματα''. Εξαναγκάζουν και οδηγούν δηλαδή με τον ένα ή άλλο τρόπο τους μαθητές στα εν λόγω φροντιστήρια. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι το κάνουν όλοι και να τους κατηγορήσουμε όλους συλλήβδην, αλλά όπως φαίνεται το κάνουν αρκετοί. Και τίθεται επιτακτικά πλέον το ερώτημα, ο μαθητής που εκ των πραγμάτων πηγαίνει στο φροντιστήριο, πηγαίνει για να πάρει τα θέματα και έναν καλό βαθμό; ή πηγαίνει για να καλύψει τα κενά του; Μερικοί καλοί μαθητές πηγαίνουν για να πάρουν βοήθεια και να καλύψουν τα κενά τους. Όμως πάρα πολλοί μαθητές θέλουν και τον ''καλό βαθμό'' τον οποίο και χρυσοπληρώνουν, ώστε να τους χρησιμεύσει αργότερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Γι' αυτό υπάρχει και το φαινόμενο της αποτυχίας στις εξετάσεις αυτές, με βαθμούς κάτω του 10 για τους οποίους δεν θα πρέπει να είναι υπερήφανοι οι λειτουργοί της εκπαίδευσης. Αλλά το φαινόμενο αυτό δεν είναι σημερινό, έρχεται από τα βάθη του χρόνου. Ας επιτραπεί στον γράφοντα να καταθέσει την προσωπική του μαρτυρία, αναφερόμενος σε πρώτο πρόσωπο. Έτος 1965: Μαθητής της Α' Γυμνασίου, μετά από εισαγωγικές εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Μήνας Δεκέμβριος και δίδονται οι έλεγχοι του Α΄τριμήνου. Αρχαία Ελληνικό 8! Νέα Ελληνικά 8! Κρύος ιδρώτας με έλουσε. Πως θα έδειχνα στους γονείς μου αυτούς τους βαθμούς; Ο πατέρας μου, ήταν άνθρωπος μορφωμένος, νομικός, γραμματέας έδρας στο Εφετείο Αθηνών και αναφέρω την ιδιότητα του για να καταδείξω πως ένας τέτοιος άνθρωπος ''εγκλωβίστηκε'' σε μια κατάσταση. Πραγματικά ήμουν σε απόγνωση, αφού ο καθηγητής μου δεν γνώριζε το όνομα μου καλά καλά, δεν με είχε εξετάσει ούτε προφορικά ούτε γραπτά. Πως λοιπόν τέτοιοι βαθμοί; Ένας από τους συμμαθητές μου με πλησίασε και ρώτησε την βαθμολογία μου και όταν του την είπα με καθησύχασε λέγοντας μου ότι πρέπει να έλθει ο πατέρας μου στο σχολείο να βρει τον καθηγητή, να παραδεχθεί την αδυναμία μου και να tου ζητήσει να μου κάνει ''Ιδιαίτερο Μάθημα''! Ο πατέρας μου με άκουσε με προσοχή και πράγματι την επόμενη ημέρα είδε τον καθηγητή, ο οποίος μέσω του συμμαθητή μου, με ειδοποίησε να πάω στο σπίτι του για μάθημα μετά το σχολείο. Και πήγα και ώ! του θαύματος, η μισή τάξη μου ήταν εκεί για.... μάθημα. Άλλα τι μάθημα. Ο καθηγητής μας έβαζε να αντιγράφουμε από το βιβλίο και αυτός.... άκουγε τις ειδήσεις των γεγονότων της εποχής!! Αποτέλεσμα: Β' τρίμηνο Αρχαία Ελληνικά 18! Νέα Ελληνικά 18!! Πληρώθηκε καλά από τον πατέρα μου και από τους άλλους γονείς. Τρία χρόνια αργότερα και αφού είχαν ''ξεπεταχτεί'' τα δύο πρώτα φροντιστήρια κοντά στο σχολείο, εγώ ως ''αδύναμος''μαθητής έπρεπε να κάνω μαθηματικά σ' ένα απ' αυτά. Όμως ως άλλος Δαρβίνος, εκ παρατηρήσεως είδα ότι τα θέματα sos του φροντιστηρίου ''έπεφταν'' στα διαγωνίσματα του σχολείου και μάλιστα ακόμη και σε πρόχειρα. Έτσι μαζί με άλλους τρεις συμμαθητές μου, ''ατίθασα νιάτα της εποχής'' και σημερινούς επιστήμονες, στήσαμε μια τηλεφωνική ιστορία, όπου και ανακαλύψαμε ότι ο καθηγητής μας των μαθηματικών, έδινε τα θέματα στον φροντιστή μας!! Σαράντα πέντε χρόνια αργότερα, δυστυχώς υφίσταται η ίδια ιστορία και η κατάσταση ίσως να είναι ακόμα χειρότερη. Υπάρχει λύση για να σπάσει αυτό το κακό ''απόστημα''; Και βέβαια υπάρχει και είναι απλή. Είναι η μετακίνηση των Καθηγητών και η ανακύκλωση τους κάθε χρόνο. Έτσι δεν θα μπορεί να προλάβει ο Καθηγητής στο νέο σχολείο που θα τοποθετηθεί να έλθει σε επαφή με τους φροντιστές και να συνάψει οικονομικές σχέσεις μαζί τους, αφού ως καινούργιος στην θέση δεν θα γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις και μέχρι να γνωριστεί θα έχει κυλήσει πολύτιμος γι' αυτόν χρόνος. Δεν υποστηρίζουμε ότι έτσι λύνεται το πρόβλημα τελείως, το κτυπάμε όμως καίρια, αφού έτσι κι' αλλιώς η διαφθορά είναι σαν την ''Λερναία Ύδρα''. Βεβαίως η πρόταση μας αυτή ίσως να μην μπορεί να λειτουργήσει σε μικρές πόλεις, αλλά για στις μεγάλες, υπάρχει πεδίο εφαρμογής. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες στην Εφημερίδα μας, δυστυχώς ανώνυμες, για τα συμβαίνοντα. Μας προτρέπουν όμως να επισημάνουμε το φαινόμενο αυτό στο Υπουργείο, λόγω της ειδικής σχέσης που έχει η Εφημερίδα. Διαβεβαιώνουμε τους αναγνώστες μας αυτούς, ότι θα το θέσουμε το θέμα μέσα από την Δημόσια διαβούλευση για την παιδεία που κάνει το Υπουργείο, αλλά τους προτρέπουμε και οι ίδιοι να ''καταγγείλουν'' αυτά τα φαινόμενα μέσου της διαβούλευσης που είναι ανοικτή για όλους τους πολίτες. Έτσι και οι αναγνώστες μας αυτοί και εμείς, αλλά ελπίζουμε και το Υπουργείο Παιδείας που αν θελήσει να δώσει έμφαση στο θέμα, θα έχουμε κάνει το καθήκον μας προς την νέα γενιά που τόσο την ταλαιπωρούμε με τις πράξεις και τις παραλήψεις μας. ''The New Daily Mail''