• Σχόλιο του χρήστη 'Πασχάλης Πούλος' | 12 Δεκεμβρίου 2010, 23:31

    Ο θεσμός του μέντορα κρίνεται απολύτως αναγκαίος γιατί οι νέοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται πάντοτε στο ξεκίνημά τους βοήθεια από ανθρώπους έμπειρους και κατηρτισμένους. Σχετικά με το θεσμό αυτό προτείνονται τα ακόλουθα: α) Οι υποψήφιοι μέντορες να έχουν δεκαετή αντί πενταετή προϋπηρεσία. β) Να έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ανελλιπώς τα πέντε τελευταία έτη. γ) Μετά τη συμπλήρωση διετίας του διοριζομένου ο μέντορας να συντάσσει έκθεση με τα αποτελέσματα της πορείας του καθοδηγουμένου, ανεξάρτητα από το υπόμνημα που συντάσσουν από κοινού ο μέντορας και ο νεοδιοριζόμενος. Στην ίδια έκθεση, θα αποφαίνεται με τεκμηριωμένη αιτιολογία αν ο νεοδιοριζόμενος κρίνεται κατάλληλος ή μη για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Για την περαιτέρω παραμονή ή μη του εκπαιδευομένου στο χώρο της εκπαίδευσης θα αποφαίνεται εκπαιδευτικό συμβούλιο που θα ορίζεται από την πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. δ) Να δημιουργηθούν συγκεκριμένα κίνητρα (οικονομικά, μειωμένο ωράριο κλπ) για τους υποψηφίους μέντορες. ε) Να ορίζονται ως μέντορες οι διευθυντές των σχολείων οι οποίοι, κατά τεκμήριο, έχουν τη γνώση και την εμπειρία, ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία στο ρόλο του καθοδηγητή.