• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ' | 14 Δεκεμβρίου 2010, 10:22

    Ο θεσμός του μέντορα έτσι όπως περιγράφεται στο σχετικό κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση είναι εξόζως αποκαλυπτικός των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Αφενός γίνεται η παραδοχή ότι οι νεοδιοριζόμενοι δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια και διδακτική εμπειρία, αφετέρου αυτοί που (νεο)- διορίζονται είχαν κληθεί μερικούς μήνες να εξεταστούν στην ειδική διδακτική και τα παιδαγωγικά στα πλαίσια του ΑΣΕΠ. Μολονότι εκρίθησαν από τον ΑΣΕΠ ως διοριστέοι,μολονότι πέρασαν επιτυχώς και τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ μετά τις πανεπιστημιακές τους εξετάσεις, όταν μπαί νουν στο σχολείο πρέπει φια δύο χρόνια να συνοδεύονται από τον μέντορα. Μήπως να καταργηθεί η εξέταση στα παιδαγωγικά και την ειδική διδακτική από τον ΑΣΕΠ; Μήπως ο θεσμός του μέντορα είναι λάθος; Μήπως να δημιουργηθεί ένα έτος παιδαγωγικής κατάρτισης στις σχολές εκείνες που παράγουν εκπαιδευτικό προσωπικό; Απλά ο μέντορας είναι ένας άχρηστος θεσμός. Οπως και ο ΑΣΕΠ. Και ειδικά στην εκπαίδευση. Απλούστατα δεν σέβεται το κράτος τους πανεπιστημιακούς του δασκάλους. Απλούστα δε σέβεται τα πτυχία που παρέχει. Γι' αυτό και παρέχει "μόρφωση" σε όλους. Αν τα πτυχία είχαν αξία, θα τα είχε ο αριθμός εκείνων των εκπαιδευτικών που απαιτούν οι ανάγκες της χώρας και όχι οι ψηφοθηρικές ανάγκες του πολιτικού συστήματος. Και επιπλέον όσοι είχαν μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό (Ευρώπη- Αμερική) και μάλιστα στα ηλεκτρονικά μέσα (υπολογιστές, διαδραστικά συστήματα κλπ) θα ήταν περιζήτητοι και καλά αμοιβόμενοι και όχι άνεργοι. Αλλά είπαμε: Στην Ελλάδα ζούμε.