• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος' | 14 Δεκεμβρίου 2010, 13:05

    Η δουλειά του εκπαιδευτικού είναι εξαιρετικά υπεύθυνη, απαιτητική και ιδιαίτερα δύσκολη. Για το λόγο αυτό ακόμα και αν κάποιος είναι κάτοχος πτυχίου μεταπτυχιακού η ακόμα και διδακτορικού στα παιδαγωγικά, στην διδακτική, και στην ψυχολογία είναι βέβαιο ότι κατά τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του θα συναντήσει πολλά προβλήματα, και σίγουρα θα έχει πολλές απορίες. Είναι αποδεδειγμένο, και όποιος έχει διδάξει σίγουρα θα συμφωνήσει, ότι η θεωρία από την πράξη απέχει πολύ και το μόνο πράγμα που μπορεί να ενώσει αυτά τα δυο είναι η εμπειρία. Ο θεσμός λοιπόν του μέντορα σαν ιδέα μετάδοσης εμπειριών και καθοδήγησης ενός νέου εκπαιδευτικού δεν μπορεί παρά να είναι θετικός και εποικοδομητικός. Όμως όπως όλα τα πράγματα στην ζωή θα πρέπει να κοιτάξουμε πρωτίστως όχι τι κάνουμε αλλά κυρίως πώς το κάνουμε. Αρά και στο θεσμό του μέντορα θα πρέπει πριν εφαρμοστεί να γίνει προσεκτικός σχεδιασμός, εξαιρετικά προσεκτική θέσπιση κριτηρίων για επιλογή εκπαιδευτικών ως μεντόρων και το κυριότερο ο θεσμός αυτός να λειτουργεί ως βοήθεια για τον διοριζόμενο εκπαιδευτικό και όχι σαν έλεγχος επί των ικανοτήτων του, η ως μέσο νέων μικροκομματικών συμφερόντων ή για να βολευτούν κάποιοι.