• Σχόλιο του χρήστη 'Teacher' | 14 Δεκεμβρίου 2010, 20:51

    Όσον αφορά στο νέο θεσμό, πιστεύω ότι είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ο νέος εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί και να συμβουλεύεται άμεσα, σε θέματα που αφορούν την καθημερινή πρακτική του στο σχολικό περιβάλλον, έναν συνάδελφό του, της ίδιας ειδικότητας, με μεγαλύτερη από αυτόν εκπαιδευτική εμπειρία και κυρίως με διάθεση να προσφέρει στο νέο εκπαιδευτικό όσα θετικά έχει αποκομίσει από την πείρα και την εξειδίκευσή του. Θεωρώ λοιπόν, ότι ένας εκπαιδευτικός για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο ρόλο του Μέντορα θα πρέπει πέρα από την εκπαιδευτική του εμπειρία, την οποία μπορεί να έχει αποκτήσει και πριν τον διορισμό του σε σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των φορέων που παρέχουν εκπαίδευση στη χώρα μας, να έχει μεταπτυχιακές σπουδές στο γνωστικό του αντικείμενο και κυρίως στην εκπαίδευση. Να χειρίζεται άνετα τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και να παρακολουθεί τις επιστημονικές εξελίξεις στο αντικείμενό του με συμμετοχές σε συνέδρια και επιμορφώσεις. Πολύ σημαντικό επίσης είναι ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί ως Μέντορας να έχει και διοικητική εμπειρία στην Εκπαίδευση που θα την έχει αποκτήσει είτε ασκώντας καθήκοντα από θέση ευθύνης είτε ως αποσπασμένος σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Η εμπειρία του αυτή θα βοηθήσει το νέο εκπαιδευτικό σε θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική νομοθεσία, τα θεσμικά όργανα που εμπλέκονται στη λειτουργία του Σχολείου, το ρόλο του εκπαιδευτικού πέρα από το καθαρά διδακτικό αντικείμενό του. Κυρίως όμως ο Μέντορας θα πρέπει να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις αρχές και τις τεχνικές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κι αυτό διότι οι νέοι εκπαιδευτικοί είναι παράλληλα ενήλικες εκπαιδευόμενοι με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τις οποίες και καλείται να καλύψει ο Μέντορας σε συνεργασία μαζί τους, εμψυχώνοντάς τους και ενθαρρύνοντάς τους διαρκώς.