• Σχόλιο του χρήστη 'Καθηγητής ΤΕΙ' | 16 Δεκεμβρίου 2010, 02:29

    Τα ΑΕΙ σήμερα κυβερνούνται απο κλίκες-ομάδες-παρέες στο επίπεδο του Τομέα, του Τμήματος του Πρυτανικού Συμβουλίου ή του Συμβουλιου ΤΕΙ. Αυτές οι κλίκες δεν αφήνουν τα ΑΕΙ να ανασάνουν. Ελέγχουν τα πάντα, νομότυπα ή όχι. Το κυριώτερο, ελέγχουν τον τρόπο εκλογής των διδασκόντων με τα ΣΤΗΜΕΝΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΙΚΑ. Ετσι οι καινούριοι διδάσκοντες είναι δικοί τους και πρόθυμοι να υπηρετήσουν την ομάδα που τους εξέλεξε. Μετά θα κάνουν και αυτοι τα ίδια είτε απο τη θέση του Τομεάρχη, του Προέδρου/Προϊσταμένου Τμήματος ή τέλος του Πρύτανη/Προέδρου ΤΕΙ. 1. ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ. Οι εκλέκτορες να είναι αλλοδαποί καθηγητές ξενων ΑΕΙ, οι οποίοι θα κρίνουν αντικειμενικά, χωρις επιρεασμό απο προσωπικές σχέσεις. Οταν μπουν οι πρώτοι διδάσκοντες αξιοκρατικά, αυτοί θα δημιουργήσουν την κρίσιμη μαζα για την εξυγείανση του χώρου. 2. Η έρευνα σήμερα στα ΑΕΙ γίνεται κυρίως για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ/ΕΠ. Αυτός είναι ο λόγος που δεν συνδέεται η έρευνα και το ΑΕΙ με την παραγωγή. Σκασίλα του μέλους ΔΕΠ/ΕΠ η ανάπτυξη της οικονομίας. Αυτό που τον καίει ειναι η εξέλιξή του, και γι'αυτό η πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ/ΕΠ φροντίζει να είναι στην ασφαλή αγκαλιά της κλίκας που τους εξέλεξε απο την αρχή. ΣΥΝΔΕΣΤΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ. Δώστε κίνητρα (π.χ. οικονομικά, μπόνους κατά την εξέλιξη) στα μέλη ΔΕΠ/ΕΠ για τέτοιου είδους έρευνα. 3. ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ ΤΑ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ. Τα χρήματα (που είναι πάρα πολλα ανά ΑΕΙ) να δωθούν στο στήσιμο συγχρονων βιβλιοθηκών. Ετσι ο φοιτητής θα αναγκαστεί να συχνάζει σε βιβλιοθήκες για τη μελέτη του, γιατί εκεί θα βρίσκει τα πολλαπλά συγγράματα που χρειάζεται για το μάθημά του. Ετσι γίνεται στα σοβαρά κράτη. 4. ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ όπως το υποσχεθήκατε. Η πολύ "δημοκρατία" φαίνεται κάνει κακό, αφού τελικά αυτή ειναι απολύτως χειραγωγημένη απο τις κλίκες. Τα αιρετά διοικητικά σχήματα ενδιαφέρονται πρωτίστως για τις ισορροπίες και το πολιτικό κόστος και δεν τολμούν. Φυσικά κρατείστε τα κόματα μακριά. 5. ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΩΝ ΤΕΙ. Τι θα πεί Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα. Δεν κανει τώρα μονο εκπαιδευση αλλά και έρευνα. Χρησιμοποιείστε την ιδια ορολογία για τα οργανα διοίκησης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Δεν υπάρχει λόγος για περαιτέρω σύγχυση, αφού διέπονται από το ίδιο πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης. 6. Αν θέλετε να αλλάξτε το επίπεδο των ΤΕΙ (προς τα πάνω) πρέπει να συνειδητοποιήσετε οτι δεν μπορεί αυτό να γίνει με φοιτητές χαμηλοτάτου επιπέδου. Οταν καποιος χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του για να κανει πρόσθεση δεν μπορείς να του διδάξεις πληροφορική-τηλεπικοινωνιες-ηλεκτρονικά-στατική σε ανώτατο επίπεδο. Ειναι απλά αδύνατο. 7. Γίνετε ειλικρινείς οι πολιτικοί και πάψτε να εμπαίζετε το λαό. Για σας ο πραγματικός σκοπός της ανώτατης εκπαιδευσης είναι απλά να παρκάρουμε τη νεολαία στα ΑΕΙ για 4-5-6 χρόνια, μια και είναι φθηνότερο έτσι απο να την είχαμε στην ανεργία και στον ΟΑΕΔ. Δημιουργείστε θέσεις εργασίας, ώστε οι ανώτατες σπουδες για τον έφηβο να μην είναι αναγκαστικός μονόδρομος. Αν η Αμερική (που τώρα αντιγράφετε το σύστημά της) έχει ΜΙΤ, Χάρβαρντ, Πρίστον, Στάντφορντ κλπ, είναι γιατί έχει Microsoft, Intel, IBM, Google, General Electric, Motorola κλπ.β