• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Νικόπουλος' | 17 Δεκεμβρίου 2010, 12:56

    Όσο σωστά και αν είναι αυτά που συζητάτε λείπει το βασικότερο. ΤΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΑΓΟΡΑ. Ρωτήστε τους εργοδότες για την κατάρτιση και τις ικανότητες που θα χρειάζεται το εργατικό τους δυναμικό την επόμενη 5ετία. Ρωτήστε τις επιχειρήσεις για τις εξειδικευμένες γνώσεις που θα απαιτήσουν από τους συνεργάτες τους. Οικονομολόγους - δικηγόρους - μηχανικούς. Προσδιορίστε κατά το δυνατόν τις ανάγκες της αγοράς, ποσοτικά, ποιοτικά, και τοπικά σε 5 χρόνια. Από κινεζικά και οξυγονοκόλληση μέχρι εξειδικευμένες γνώσεις στο δίκαιο και την κατασκευή πετρελαιαγωγών. ΔΗΜΟΣΙΕΎΣΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΉΣΤΕ ΤΗΝ ΖΉΤΗΣΗ. Είναι προφανές ότι με την δημοσίευση και μόνο των αποτελεσμάτων της έρευνας θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση για εκπαίδευση σε ορισμένες δεξιότητες και γνωστικά αντικείμενα που υπάρχει έλλειψη. Ενσωματώστε τα αντικείμενα αυτά στην εκπαίδευση. Για τους νέους άλλα στα τεχνικά λύκεια και στα ΙΕΚ, άλλα στα ΑΕΙ και στα μεταπτυχιακά. Για τους μεγαλύτερους ,λλα μέσω σεμιναρίων εντός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και άλλα δωρεάν μέσω διαδικτύου και χορήγηση πιστοποιητικού κατόπιν αδιάβλητων εξετάσεων. ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΌ ΟΎΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΌΣΤΟΣ Το να συντάξετε ένα ερωτηματολόγιο και να ζητήσετε την συμπλήρωσή του από τις επιχειρήσεις δεν έχει κόστος. Ούτε η ηλεκτρονική επεξεργασία του ούτε η δημοσίευση των αποτελεσμάτων. Τα όποια ελαττώματά του θα τα διορθώσετε την επόμενη χρονιά. Αντίθετα η στροφή της ζήτησης για εκπαίδευση στα συγκεκριμένα αντικείμενα θα αποσυμφορήσει την ζήτηση από κλάδους που δεν ζητάει αγορά. Τα ΑΕΙ θα αναγκαστούν να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών τους και οι φοιτητές θα νοιώθουν ότι μαθαίνουν κάτι που θα τους χρειαστεί, ειδικά όταν θα βλέπουν παλαιότερους πτυχιούχους να παρακολουθούν τα σεμινάρια. ΥΓ. Το ότι δεν μίλησα για ΠΑΙΔΕΊΑ αλλά μόνον για ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ δεν σημαίνει ούτε ότι υποτιμώ την αξία της ούτε ότι θεωρώ ότι όλα βαίνουν καλώς.