• Σχόλιο του χρήστη 'Z.H.' | 18 Δεκεμβρίου 2010, 14:31

    Η ιδέα να υπάρχει διαχωρισμός της αρμοδιότητας εκπόνησης πολιτικής/στρατηγικής (Συμβούλιο) από την αρμοδιότητα εκτέλεσης (Σύγκλητος) είναι βασική αρχή κάθε συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης και μπράβο που την εισάγετε, καιρός ήταν. Προφανώς απαιτείται να υπάρχει επικοινωνία/επικάλυψη μεταξύ των δύο με εκπροσώπιση της Συγκλήτου στο Συμβούλιο μέσω ενός η δύο μελών (Πρύτανης + 1 'Συγκλητικός'?). Από εκεί και πέρα καλό είναι να υπάρχει πλειοψηφία μελών μη προερχομένων από το ίδρυμα αλλά να διορίζονται από το Συμβούλιο το ίδιο με τη λήξη της θητείας τους (π.χ. 5 έτη) όχι από το υπουργείο, αλλιώς πάλι παραμάγαζα θα δημιουργήσετε γιά να διορίζουν τα κόμματα αφισοκολλητές τους στο Συμβούλιο. Σε κάθε περίπτωση αν πχ το Συμβούλιο έχει 2 φοιτητές, 3 μέλη ΔΕΠ μη συγκλητικούς τακτικούς καθηγητές, 2 εκπροσώπους μη ακαδημαϊκών εργαζομένων συν τους 2 Συγκλητικούς χρειάζονται 10 μη-ιδρυματικά μέλη. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, το ερώτημα είναι ποιός χαράζει εκπαιδευτική πολιτική. Αν τη χαράζει το Υπουργείο (όπως είναι το πιό λογικό κατ'εμέ) τότε προφανώς τη χρηματοδότηση πρέπει να τη χειρίζεται ειδική υπηρεσία του υπουργείου. Άλλωστε αμφιβάλλω αν είναι συνταγματικά ορθό το δημόσιο χρήμα να το κατανέμει σε προτεραιότητες πολιτικής μια ανεξάρτητη αρχή. Όσον αφορά την αξιολόγηση καλό θα ήταν να κάνετε σαφές πώς θα σχετίζεται με τη χρηματοδότηση και τι στόχους θα υπηρετεί το όλο σύστημα. Τέλος όσον αφορά τα θέματα προσωπικού, η δημιουργία ακαδημαϊκών 3 ταχυτήτων (Λεκτόρων-διδασκόντων, Επικούρων προς μονιμοποίηση και μονίμων Καθηγητών) έχει πολλά μειονεκτήματα και είναι ο αδύναμος κρίκος στο αμερικάνικο σύστημα. Έχετε προτείνει σύστημα αξιολόγησης των ιδρυμάτων και κριτήρια αξιολόγησης των ΔΕΠ. Αν στόχος σας είναι η βελτίωση του παραγόμενου έργου τότε η αξιολόγηση και ένα σύστημα κινήτρων που θα προάγει τους καλύτερους σε ανώτερες βαθμίδες θα έχει σοβαρά θετικό αποτέλεσμα. Δέν χρειάζεται να εισάγετε επιπλέον και tenure track διότι α)τα όποια ποιοτικά οφέλη επικαλύπτονται με τα οφέλη του συστήματος αξιολόγησης β) τα μειονεκτήματά του είναι σοβαρότατα σε επίπεδο εργασιακών σχέσεων, κοινωνικής συνοχής και δημιουργίας δυνάμει αντιπαραγωγικών πόλων εξουσίας (μονίμων Καθηγητών αντιστοίχων της 'έδρας').