• Σχόλιο του χρήστη 'Φανή Ζ.' | 21 Δεκεμβρίου 2010, 15:08

    Ο Πρύτανης δεν μπορεί να είναι πρόσωπο που να μην προέρχεται από το Ίδρυμα γιατί δε θα γνωρίζει σε βάθος τη λειτουργία και τα προβλήματά του. Θα πρέπει να προέρχεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ιδρύματος, στην εκλογή του όμως να μετέχουν άτομα της ακαδημαϊκής κοινότητας και από το εξωτερικό σε καθοριστικό βαθμό, ώστε να μην υπάρχει συναλλαγή με το προσωπικό του Ιδρύματος, όπως συμβαίνει σήμερα. Κάθε εκλογή διδακτικού προσωπικού να δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο με το βιογραφικό του εκλεγέντος, καθώς και τα βιογραφικά των λοιπών υποψηφίων που δεν εκλέχτηκαν. Δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα ύπαρξης μη εξελίξιμης βαθμίδας στο διδακτικό προσωπικό (λέκτορας). Τι κίνητρο θα έχει για εξέλιξη άτομο που θα είναι στάσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του ζωής; Η εξέλιξη σε κάθε βαθμίδα να γίνεται με εκλογή και με συμμετοχή εκλεκτόρων από πανεπιστήμια της χώρας και του εξωτερικού. Καλό θα ήταν να υπάρχει μια ανεξάρτητη ακαδημαϊκή αρχή προς την οποία θα απευθύνονται τα ΑΕΙ/ΤΕΙ , που θα ορίζει το εκλεκτορικό σώμα. Το διοικητικό προσωπικό να προσλαμβάνεται μέσω ΑΣΕΠ και να γίνεται ανάρτηση των προσλήψεων στο διαδίκτυο. Οι υπηρετούντες σήμερα μόνιμοι καθηγητές να αξιολογούνται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. τριετία) από επιτροπές κρίσης που θα ορίζει η προαναφερθείσα ανεξάρτητη ακαδημαϊκή αρχή και προς την οποία θα κοινοποιούνται και αξιολογικά ερωτηματολόγια που θα έχουν ληφθεί από τους φοιτητές. Η αξιολόγηση να λαμβάνεται υπόψη θετικά ή αρνητικά για την περαιτέρω εξέλιξη των μονίμων καθηγητών, την ανάληψη θέσεων, την υποψηφιότητά τους για διοικητικές θέσεις, τη μισθολογική τους εξέλιξη κτλ. Διοικητικό και Τεχνικό Προσωπικό Οι προσλήψεις να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ και να δημοσιοποιούνται στο διαδίκτυο. Διδακτορικοί φοιτητές Να υπάρξει καθορισμένο πλαίσιο και διαδικασία καθώς και προβλεπόμενος χρόνος περαίωσης διδακτορικής διατριβής, ανάλογος με το πρόγραμμα σπουδών στα λοιπά στάδια (προπτυχιακά, master) από την ημερομηνία ανάληψης της σύνταξης της διατριβής. Το πρόγραμμα/χρονοδιάγραμμα να μπορεί να τροποποιείται αιτιολογημένα, είτε από την πλευρά του επιβλέποντος, είτε από την πλευρά του υποψηφίου διδάκτορα. Να καθορισθούν επακριβώς τα καθήκοντα των επιβλεπόντων καθηγητών. Σήμερα οι υποψήφιοι διδάκτορες είναι έρμαια στα χέρια του επιβλέποντος και είναι συνηθέστατα τα φαινόμενα εκμετάλλευσης των φοιτητών, αλλά και λογοκλοπής. Οικονομική Αυτοτέλεια Για λόγους ίσης μεταχείρισης οι μισθοί θα πρέπει να καθορίζονται από την Πολιτεία και κάθε ίδρυμα θα μπορεί να δίνει επιπλέον παροχές, εφόσον έχει δικούς του πόρους από ερευνητικά προγράμματα κτλ. . Αν η οικονομική διαχείριση δοθεί στα ιδρύματα θα πρέπει να συντάσσονται ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, να γίνεται ετήσιος έλεγχος από ορκωτούς ελεγκτές και περιοδικοί έλεγχοι (ανά τριετία ή πενταετία) από το αρμόδιο Υπουργείο και να προβλέπονται αυστηρές ποινές σε περίπτωση κακοδιαχείρισης ή απάτης.