• Σχόλιο του χρήστη 'Καλλιόπη Μιχαήλ-Κλεφτούρη' | 2 Ιανουαρίου 2011, 18:33

    Προτάσεις για αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ΑΕΙ στον ελληνικό και διεθνή χώρο: 1. Τα ΑΕΙ δεν μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικά σε ελληνικό επίπεδο επειδή δεν υπάρχουν δίκαιες βάσεις ανταγωνισμού ανάμεσα στα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Ο διαχωρισμός πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε θεσμικό επίπεδο απαξιώνει τα ΤΕΙ και δυσχαιρένει το δίκαιο ανταγωνισμό. Επίσης απαξιώνει εντελώς τη διασύνδεση της παιδείας με την απασχολησιμότητα στους χώρους εργασίας, αφού δίνεται αξία στην προέλευση του πτυχίου και όχι στο περιεχόμενο του και τη χρησιμότητα του στην κοινωνία. 2. Τα ΑΕΙ δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικά σε διεθνές επίπεδο επειδή δεν είναι ανταγωνιστικοί οι όροι εργασίας του προσωπικού τους. Ο βαθμός πολυθεσίας που χαρακτηρίζει όλα τα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας ευθύνεται για τη χαμηλή παραγωγικότητα της και την καλπάζουσα ανεργία. Δεν είναι δυνατόν να είναι παραγωγικός ένας εργαζόμενος εαν μοιράζει τις παραγωγικές ώρες εργασίας που διαθέτει σε δυο και τρεις χώρους εργασίας με διαφορετικά πολλές φορές αντικείμενα. Σε όλους τους εργασιακούς χώρους η ενασχόληση είναι η ελάχιστη προβλεπόμενη από τη νομοθεσία, αφού πρώτον δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου με επιπτώσεις και δεύτερον γίνεται εξοικονόμηση δυνάμεων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε όλες τις εργασιακές υποχρεώσεις. Η απαγόρευση της πολυθεσίας πρέπει να συμπεριληφθεί με αυστηρότητα στη νομοθεσία, και όχι να δίνεται η δυνατότητα να ασκεί κάποιος δυο και τρια επαγγέλματα ταυτόχρονα για να συμπληρώνει το εισόδημα του. Οι θέσεις στο δημόσιο δεν πρέπει να θεωρούνται θέσεις για συμπλήρωση του εισοδήματος ορισμένων τυχερών, στις πλάτες ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας. Όταν δε οι θέσεις αυτές αφορούν την παιδεία, οι επιπτώσεις είναι καταστροφικές και για τις επόμενες γενιές.