• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ' | 10 Ιανουαρίου 2011, 21:44

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΕΙ (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ) Ηρώων Πολυτεχνείου 9, Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, 157 80 Ζωγράφου http://www.poseedip.tuc.gr, poseedip@isc.tuc.gr Χωρίς να παραγνωρίζουμε την αναγκαιότητα της βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού των Πανεπιστημίων, Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “το κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση” δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου. Διαπιστώνει ότι δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του Ελληνικού Πανεπιστημίου, περιλαμβάνει προτάσεις με τις οποίες παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές, θίγεται ο χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού και καταστρατηγείται το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Έτσι συνοπτικά: • Διαφωνούμε με την κατάργηση του αυτοδιοίκητου του πανεπιστημίου και τον προτεινόμενο θεσμό του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου. • Απορρίπτουμε την ιδέα της χρηματοδότησης της Ανώτατης Παιδείας υπό όρους. • Διαφωνούμε με τη μεταβίβαση της μισθοδοσίας από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια. • Απορρίπτουμε τη γενίκευση του συστήματος των «πιστωτικών μονάδων» που οδηγεί στον κατακερματισμό των ενιαίων, ακαδημαϊκών πτυχίων. • Διαφωνούμε, στην μετατροπή των ιδρυμάτων σε επιχειρήσεις. Για το φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. ειδικότερα: Το κείμενο διαβούλευσης φαίνεται να αγνοεί μια σοβαρή συνιστώσα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως είναι το Ειδικό και Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό. Και αυτό γιατί δεν μας συγκαταλέγει στο διδακτικό προσωπικό αλλά στο «λοιπό» προσωπικό των πανεπιστημίων, ενώ ταυτόχρονα καταργεί τους λέκτορες από βαθμίδα του ΔΕΠ και εισάγει τον θεσμό του «εντεταλμένου διδάσκοντα» ή λέκτορα μη εξελίξιμου με 1ετη ή 3ετή σύμβαση έργου, με κύρια αρμοδιότητα την παροχή διδακτικού έργου, παρόμοιου ουσιαστικά με το έργο του Ε.Ε.ΔΙ.Π.. Προτείνουμε στο Υπουργείο να αποσύρει το κείμενο διαβούλευσης ως βάση διαλόγου και να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη σύνταξη ενός νέου κειμένου ως βάση συζήτησης με βάση και τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων και να δώσει όσο χρόνο απαιτείται, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για την ολοκλήρωση της συζήτησης αυτής. Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο στα προτεινόμενα μέτρα να ενσωματωθούν βασικά αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, όπως ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων σύμφωνα με τις ανάγκες τους, γενναία χρηματοδότηση της έρευνας και ειδικά της βασικής έρευνας και ουσιαστική αναβάθμιση όλων των Πανεπιστημίων τόσο στις υποδομές, όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό, με ιδιαίτερη μέριμνα στα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Για το φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. ειδικότερα, θεωρούμε ότι ο φορέας του Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) είναι μια αναγκαιότητα στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο που θεσμοθετήθηκε σχετικά πρόσφατα (2000), προσφέρει Διδακτικό Έργο αφενός μεν στα Ειδικά μαθήματα (Ξένες Γλώσσες, Φυσική Αγωγή κ.λ.π.), αφετέρου στα Εργαστηριακά/Εφαρμοσμένα Μαθήματα και αποτελεί την ενδιάμεση, μεταξύ του Δ.Ε.Π. και των φοιτητών, εκπαιδευτική βαθμίδα. Όλα τα μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. έχουν συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, εκλέγονται με προκηρύξεις και με ανοικτές διαδικασίες εκλογής, εξελίσσονται με αυστηρές διαδικασίες από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπως ισχύει και για τα μέλη Δ.Ε.Π., όλα τα μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ, η πλειονότητα των μελών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή εκπονούν διδακτορική διατριβή. Μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. έχουν συγγράψει διδακτικές σημειώσεις και βιβλία, επιτελούν αξιόλογο ερευνητικό έργο και είναι επιστημονικοί υπεύθυνοι ερευνητικών προγραμμάτων. Πολλοί πρώην συνάδελφοί μας προσφέρουν σήμερα από βαθμίδες Δ.Ε.Π. στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο που προσέφεραν ως μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. Επιπλέον, ο φορέας Ε.Ε.ΔΙ.Π. είναι ο μοναδικός φορέας, πέραν του Δ.Ε.Π., που αμείβεται με το πανεπιστημιακό μισθολόγιο, έχει ανάλογη δομή βαθμίδων εξέλιξης με το ΔΕΠ (τέσσερις βαθμίδες) και τα προσόντα των νεοπροσλαμβανομένων μελών Ε.Ε.ΔΙ.Π., σε πολλές περιπτώσεις δεν υπολείπονται ουσιαστικά από αυτά των νεοπροσλαμβανομένων μελών Δ.Ε.Π.. Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι κάθε κείμενο διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να περιέχει και να ενδυναμώνει το Φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π., ζωντανό κύτταρο του Ελληνικού Πανεπιστημίου σύμφωνα με τα θεσμικά και τα οικονομικά μας αιτήματα . Η έκδηλη «επιθυμία» του Υπουργείου να παραπέμψει (σχεδόν) όλα τα θέματα ΕΕΔΙΠ στους εσωτερικούς κανονισμούς των Πανεπιστημίων, όπως προκύπτει από τις συναντήσεις με μελη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, είναι λανθασμένη και θα οδηγήσει σε «σαλαμοποίηση» του ΕΕΔΙΠ δημιουργώντας ΕΕΔΙΠ πολλών ταχυτήτων στα διάφορα Πανεπιστήμια. Τέτοια παραδείγματα βιώνουμε και σήμερα σε ήσσονος σημασίας ζητήματα που ρυθμίζονται διαφορετικά από τους εσωτερικούς κανονισμούς των Ιδρυμάτων δημιουργώντας προβλήματα άνισης μεταχείρισης μεταξύ συναδέλφων από διαφορετικά Πανεπιστήμια. Το νομικό πλαίσιο που διέπει το Φορέα ΕΕΔΙΠ δεν είναι ούτε δαιδαλώδες ούτε περίπλοκο, όπως πιθανά συμβαίνει με τμήματα της νομοθεσίας για τα Πανεπιστήμια. Πιο συγκεκριμένα ο ιδρυτικός νόμος του Φορέα ΕΕΔΙΠ (και ΕΤΕΠ) είναι το άρθρο 13 του Ν. 2817/2000 το μισθολόγιο – βαθμολόγιο των μελών ΕΕΔΙΠ ορίζεται με το ΠΔ 118/2002 και θεσμικά ζητήματα (πρόσληψη, μετάταξη, εκπαιδευτική άδεια κ.λ.π) ορίζονται με το πολύ πρόσφατο ΠΔ 147/2009. Δηλαδή σχεδόν όλη η νομοθεσία που διέπει το Φορέα ΕΕΔΙΠ περιλαμβάνεται σε 8 σελίδες ΦΕΚ μέρος των οποίων έχει αυτοκαταργηθεί (μεταβατικές διατάξεις κλπ). Θεωρούμε λοιπόν ότι το συνολο του νομικού πλαισίου που υφίσταται σήμερα πρέπει να κωδικοποιηθεί, να διατηρηθεί και να βελτιωθεί σύμφωνα με τις υποδείξεις μας και τις δυσλειτουργίες – αρρυθμίες που έχουν διαπιστωθεί. Θεωρούμε λανθασμένη την άποψη σε θέματα όπως η σύνθεση της Συγκλήτου, της ΓΣΤ, η συμμετοχή σε εκλογές οργάνων διοίκησης (πρυτανεία, κοσμήτορας, Πρόεδρος Τμήματος) κλ.π να ορίζονται διαφορετικά από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο. Πιο συγκεκριμένα, θεωρούμε ως σημεία αιχμής που πρέπει να περιέχονται οπωσδήποτε σε τυχόν νέο θεσμικό πλαίσιο των Πανεπιστημίων: 1) διατήρηση του αμιγούς διδακτικού χαρακτήρα του φορέα ΕΕΔΙΠ. Το έργο του ΕΕΔΙΠ να αποσαφηνιστεί πλήρως σε τυχόν νέο νόμο πλαίσιο και να μην αφεθεί στους Εσωτερικούς Κανονισμούς των ΑΕΙ. 2) διατήρηση του πανεπιστημιακού μισθολογίου για τα μέλη ΕΕΔΙΠ. 3) ενιαία αντιμετώπιση (οικονομική, θεσμική) των μελών ΕΕΔΙΠ. 4) θεσμική αναβάθμιση του έργου του έργου του ΕΕΔΙΠ (εμπλουτισμός του διδακτικού έργου του ΕΕΔΙΠ και αναβάθμιση των προσόντων του). Θεωρούμε ότι στους δύσκολους καιρούς για τη Δημόσια Παιδεία και την Ανώτατη Εκπαίδευση, επιβάλλεται ο συντονισμός και η συνεργασία μεταξύ των φορέων της Εκπαίδευσης. Ο Πρόεδρος Μανόλης Ντουντουνάκης ΕΕΔΙΠ Πολυτεχνείο Κρήτης Η Γ. Γραμματέας Ζαμπία Κατσανεβάκη ΕΕΔΙΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο