• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΕΕΔΙΠ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ "ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΑΣ"' | 11 Ιανουαρίου 2011, 14:06

    ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (ΟΜΟΦΩΝΗ) Η Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) του Συλλόγου Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) του ΓΠΑ «Κων/νος Κατσίμπας», συνεδρίασε σήμερα, στις 25/11/2010, επί του «κειμένου διαβούλευσης για την Ανώτατη Εκπαίδευση» του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΜΘ). Το κείμενο κατατίθεται μέσα σε ένα γενικότερο πολιτικό πλαίσιο που καθορίζεται από την τρόικα και περιλαμβάνει επίθεση στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, περικοπή δαπανών για την Υγεία και την Παιδεία, αγωνιώδη προσπάθεια απεμπλοκής του κράτους από το κόστος λειτουργίας και συντήρησής κάθε δημόσιας κοινωνικής δραστηριότητας, προσπάθεια εκχώρησης ζωτικών τομέων του δημόσιου και του φυσικού πλούτου της χώρας στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Η Γ.Σ. κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κείμενο διαβούλευσης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, αφού αφενός μεν περιλαμβάνει προτάσεις με τις οποίες παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές, θίγεται ο δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης, καταστρατηγείται το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ζητήματα που εγείρουν σοβαρότατο θέμα παραβίασης του Συντάγματος, αφετέρου είναι τουλάχιστον ασαφές ως προς το μέλλον του φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. Αναλυτικότερα: Διαπιστώνουμε ότι η Κυβέρνηση προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, μέσω της γενίκευσης μεμονωμένων περιστατικών, με στόχο την απαξίωσή του και την εξουδετέρωση της αντίδρασης της κοινής γνώμης και της ακαδημαϊκής κοινότητας στα προτεινόμενα μέτρα και αντιμετωπίζει το Σύνταγμα της χώρας, ως εμπόδιο στις προτεινόμενες αλλαγές. Επίσης αντιμετωπίζει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο σα να ιδρύεται σήμερα, απαξιώνοντας τη μακρόχρονη πορεία και ιστορία του. Προτείνει τη συμμετοχή διεθνών προσωπικοτήτων, τόσο στα διοικητικά ζητήματα των πανεπιστημίων, όσο και στο διδακτικό έργο, το οποίο μάλιστα θα το παρέχουν σε τριμηνιαία ετήσια βάση, χωρίς να υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την έδρα τους στο εξωτερικό, σαν να πρόκειται για μια τρίμηνη τουριστική ανάπαυλα που θα προσφέρεται με έξοδα του Ελληνικού Πανεπιστημίου! Προτείνει τον περιορισμό της εξουσίας της Συγκλήτου και του Πρύτανη στα ακαδημαϊκά ζητήματα, ενώ ανώτατο όργανο διοίκησης εφ’ όλων των θεμάτων θα είναι το προτεινόμενο «Συμβούλιο», που θα εκλέγει και τον Πρύτανη, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό! Προτείνει την αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των ΑΕΙ, η οποία θα γίνεται μέσω «ειδικής υπηρεσίας, η οποία με την υποστήριξη ειδικών επιστημόνων και φορέων αναλαμβάνει τη διαπραγμάτευση και υπογραφή των προγραμματικών συμβάσεων με τα Ιδρύματα, τη διαχείριση και κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης». Επιχειρεί να εκβιάσει τα ιδρύματα στο να ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, κατά τα πρότυπα ξένων πανεπιστημίων, που λόγω όμως της στενότητας δημοσίων πόρων αναγκάζονται τα τελευταία χρόνια να πωλούν τους τίτλους τους σε επιχειρήσεις δικαιόχρησης, όπως είναι στη χώρα μας τα περίφημα «κολέγια». Να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν απαγορεύεται με το ισχύον νομικό καθεστώς. Προτείνει οργάνωση σπουδών, με την εφαρμογή του συστήματος ECTS (διδακτικών- πιστωτικών μονάδων), που σηματοδοτεί τη διάλυση του ενιαίου προγράμματος και του πτυχίου, υπέρ της λογικής εξατομικευμένων επιλογών, με άμεσο αντίκτυπο στα επαγγελματικά και συλλογικά δικαιώματα των αποφοίτων. Τα δε πτυχία μπορούν να είναι και μονοετή ή διετή, πράγμα που σημαίνει ότι επιχειρείται η μετατροπή των πανεπιστημιακών σπουδών σε επαγγελματική μεταλυκειακή κατάρτιση. Για την απόκτηση πτυχίου αθροίζονται οι μονάδες που παίρνει ο φοιτητής από μαθήματα πανεπιστημίων, αλλά και ιδρυμάτων δια βίου εκπαίδευσης, δηλαδή ιδιωτικά κολλέγια, ιδιωτικά και δημόσια ΚΕΚ και ΙΕΚ. Αναθέτει τη φοιτητική μέριμνα σε ιδιώτες και κατευθύνει τους φτωχούς φοιτητές και τα Ελληνικά νοικοκυριά σε εξάρτηση από μακροχρόνια τραπεζικά δάνεια. Εισάγει σύστημα «κουπονιού» ανά φοιτητή, για τη δημόσια χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, που αποτελεί το πρώτο βήμα για την επιβολή διδάκτρων. Προτείνει νέο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με την αντικατάσταση των πανελλαδικών γενικών εξετάσεων, το μόνο αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων στην Ελλάδα από την εποχή Παπανούτσου (1965), με άλλο σύστημα εισαγωγής το οποίο θα θέσει επιπλέον φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών φτωχών οικογενειών με την επιπλέον παραπαιδεία που θα επιφέρει. Κατακερματίζει και εξατομικεύει τα κριτήρια πρόσληψης και εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων, τα οποία επαφίενται στον Εσωτερικό Κανονισμό του κάθε ιδρύματος. Προτείνει την κατάργηση του ενιαίου πανεπιστημιακού μισθολογίου με το οποίο αμειβόμαστε και προωθεί τη διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου μισθού ύστερα από συνεχή διαπραγμάτευση με το Συμβούλιο, ανάλογα με τις «επιδόσεις» του κάθε διδάσκοντα. Με άλλα λόγια το κράτος καταργεί το ενιαίο πανεπιστημιακό μισθολόγιο, εγγυάται το ελάχιστο όριο των μισθών και μεταφέρει τη μισθοδοσία του διδακτικού προσωπικού (Δ.Ε.Π., Ε.Ε.ΔΙ.Π.) από το Υπουργείο Παιδείας στον προϋπολογισμό των πανεπιστημίων. Με τον τρόπο αυτό καταργείται και η συνταγματική επιταγή του δημόσιου λειτουργήματος του πανεπιστημιακού και του λοιπού διδακτικού προσωπικού, αφού το κράτος παύει να έχει την αποκλειστική ευθύνη της μισθοδοσίας του. Για τον φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. ειδικότερα: Το κείμενο διαβούλευσης είναι τουλάχιστον ασαφές ως προς το μέλλον του φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. και τον κατατάσσει στο «λοιπό» προσωπικό των πανεπιστημίων, μαζί με το «Τεχνικό» και το «Διοικητικό», αγνοώντας ότι ο φορέας μας συστάθηκε και προσφέρει Διδακτικό Έργο στα Ειδικά μαθήματα (Ξένες Γλώσσες, Φυσική Αγωγή κ.λ.π.) και τα Εργαστηριακά Μαθήματα και αποτελεί την ενδιάμεση, μεταξύ του ΔΕΠ και των φοιτητών, εκπαιδευτική βαθμίδα. Αγνοεί ότι είναι ο μοναδικός φορέας του «λοιπού» προσωπικού που αμείβεται με το πανεπιστημιακό μισθολόγιο. Πολύ περισσότερο αγνοεί ότι τα προσόντα των νεοπροσλαμβανομένων μελών Ε.Ε.ΔΙ.Π., σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπολείπονται ουσιαστικά από αυτά των νεοπροσλαμβανομένων μελών ΔΕΠ. Έτσι, προτείνει την υποβάθμιση της βαθμίδας του Λέκτορα με ταυτόχρονη κατάργησή της από το φορέα ΔΕΠ, με κύρια αρμοδιότητα την παροχή διδακτικού έργου, παρόμοιου ουσιαστικά με το έργο του Ε.Ε.ΔΙ.Π., ενώ μπορούσε να προτείνει τη θεσμική αναβάθμιση του έργου του Ε.Ε.ΔΙ.Π., που αποτελεί και πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας και όχι την υποβάθμιση των καθηκόντων του Λέκτορα στο επίπεδο των καθηκόντων των μελών μας. Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω:  Απορρίπτουμε το κείμενο διαβούλευσης και θα αντιταχθούμε στην υλοποίηση του. Παρά την αντίθεσή μας όμως, θα συμμετέχουμε ενεργά σε όποιο διάλογο κληθούμε με την προϋπόθεση ότι θα είναι ανοιχτός, από μηδενική βάση, χωρίς προειλημμένες αποφάσεις.  Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τη Συνταγματική εκτροπή, την εμπορευματοποίηση των Πανεπιστημίων, τη μετατροπή τους σε επιχειρήσεις, τη διάλυση των σπουδών και την εξόντωση του φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π.  Προτείνουμε στη Σύγκλητο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών να ζητήσει από την κυβέρνηση την άμεση απόσυρση του κειμένου διαβούλευσης και να αναλάβει πρωτοβουλίες συντονισμού με τα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας.  Καλούμε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να ανοίξουν άμεσα έναν ουσιαστικό διάλογο (και με την κοινωνία), να διαμορφώσουν θέσεις και να προγραμματίσουν δράσεις προς την κατεύθυνση τόσο της υπεράσπισης του δημόσιου αγαθού της Παιδείας, όσο και της βελτίωσης και περαιτέρω ανάπτυξης των Πανεπιστημίων. Θα επιδιώξουμε τη μέγιστη δυνατή συναίνεση-συνεννόηση με τους λοιπούς φορείς της πανεπιστημιακής κοινότητας ενάντια στα προτεινόμενα μέτρα. Η μάχη δεν έχει κριθεί, και θα δοθεί όχι μόνο στο δρόμο και τα αμφιθέατρα, όπου οι μνήμες του κινήματος για το άρθρο 16 είναι ακόμα νωπές, αλλά μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια, στο πεδίο των ιδεών, των αξιών και των συνειδήσεων. Αθήνα 25/11/2010 Για τη Γενική Συνέλευση Εκ μέρους του ΔΣ Ο Πρόεδρος: Σπύρος Ρίζος, Η Γεν. Γραμματέας: Γαρυφαλλιά Τζίχα