Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Ζαπάρα Ιωάννα | 4 Μαΐου 2020, 01:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο υπό διαβούλευση σχ/ν, στο άρθρο 4, εισάγονται αλλαγές μεταξύ άλλων στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών στις ωριαίες εξετάσεις στο τετράμηνο και κυρίως κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των Γυμνασίων. Στο άρθορ 8 των Λυκείων. Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.1 περ.α,β,γ του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) στα Γυμνάσια (και Λύκεια) της χώρας φοιτούν ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ η/και ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, μετά από γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ, ήδη ΚΕΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή Δημόσιο Νοσοκομείο. Σε κάποιες περιπτώσεις μαθητών αυτής της ειδικής κατηγορίας, προβλέπεται αξιολόγηση με ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Οι περιπτώσεις αυτές, που αναφέρονται στις υπουργικές αποφάσεις ενδεικτικά, 253/155439/Β6/2009 (ΦΕΚ Β 2544/30-12-2009) και 28722/Γ2/2010 (ΦΕΚ Β 276/16-3-2010)εκδοθείσες σύμφωνα με νομοθετική εξουσιοδότηση του άρθρου 34 Ν. 3699/2008, και στο ά 2 ΠΔ 12/2009 (Λύκειο)είναι μαθητές τυφλοί ή με αναπηρία στην όραση τουλάχιστον 67%, μαθητές με κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% στα άνω άκρα, που πάσχουν από σπαστικότητα άνω άκρων ή με κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων, μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) και τέλος μαθητές στο φάσμα του αυτισμού. Μάλιστα απαγορεύεται στο σχολείο να δεχθεί γνωμάτευση για προφορική εξέταση άλλων περιπτώσεων πέραν των προαναφερόμενων. Παραλείπτεται πολύ ηχηρά από τη δυνατότητα προφορικής εξέτασης η κατηγορία μαθητών με νοητική υστέρηση, που φοιτούν, είτε στην τυπική τάξη, είτε με παράλληλη στήριξη, είτε σε τμήμα ένταξης. Η προσπάθεια αυτών των μαθητών να παρακολουθήσουν τα καθήκοντα του σχολείου είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των τυπικών μαθητών, με τους οποίους καλούνται να συναγωνιστούν στις γραπτές εξετάσεις. Και τα προσόντα της φύσης άνισα. Ο μαθητής με νοητική υστέρηση (το λέει και η λέξη) υπολείπεται/καθυστερεί στη νοητική λειτουργία. Δεν μπορεί να υποβάλλεται στη βάσανο κατανόησης των ερωτήσεων, πολλές φορές καταγραφής αυτών και απάντησης και μάλιστα στον ίδιο χρόνο με τους τυπικούς μαθητές. Έτι περαιτέρω, ο μαθητής με νοητική υστέρηση, καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια και από το μαθητή με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες και από το μαθητή στο φάσμα του αυτισμού, και δεν δικαιολογείται γιατί ενώ αυτές οι κατηγορίες υπάγονται στην εξαίρεση από τις γραπτές εξετάσεις, ο μαθητής με νοητική υστέρηση να παραλείπεται. Προφανώς η παράλειψη του νόμου οφείλεται σε παραδρομή. Ωστόσο δημιουργεί μεγάλη ανισότητα, και άδικη ταλαιπωρία για τους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που πολλές φορές αναγκάζονται (γνωστό στο υπουργείο) να εξαντλούν τα οικονομικά τους μέσα για ¨ιδιωτική παράλληλη στήριξη¨ των μαθητών στις εξετάσεις. Αντί για επιβράβευση λοιπόν, το Υπουργείο φαίνεται σαν να τιμωρεί τα παιδιά με νοητική υστέρηση, γιατί εντάχθηκαν στο τυπικό Γυμνάσιο, ενώ ο σκοπός της ειδικής αγωγής και των τμημάτων ένταξης (άρθρα 1 & 6 παρ.1 γ.αα Ν3699/΄08)είναι η ενσωμάτωση. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό, τώρα και όχι αργότερα, να εισαχθεί διάταξη στο σχέδιο νόμου, ενδεχομένως στο άρθρο 4, (8 για τα Λύκεια)με την οποία να προβλέπεται γενικά, δυνατότητα προφορικής εξέτασης όλων των μαθητών με αναπηρία - ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα ημερήσια ή εσπερινά γυμνάσια, (και Λύκεια) στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις αν όχι και στις ωριαίες δοκιμασίες εντός του τετραμήνου και ειδικότερα, ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ.