• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Μερεντίτης' | 15 Ιανουαρίου 2011, 14:03

    Η λειτουργία Ομίλων Ερευνητικών Δραστηριοτήτων στα πλαίσια ενός πειραματικού-προτύπου και - γιατί όχι ; - ενός συνήθους σχολείου είναι πραγματικά μια εξαιρετικά χρήσιμη ιδέα για την ενεργό και αυτενεργό συμβολή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Οι συγκεκριμένοι Όμιλοι θα ασχολούνται με ποικίλες ερευνητικές δραστηριότητες, όπως επιτόπιες επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους, σε ερευνητικά κέντρα, σε αστρονιικκά παρατηρητήρια, θα παίρνουν συνεντεύξεις, θα συγγράφουν και θα δημοσιοποιούν τα αποτελέσματα των ερευνών τις οποίες θα διεξάγουν. Σημειωτέον πως Όμιλοι λειτουργούν ήδη στα μεγαλύτερα ιδιωτικά σχολεία και πως οι μαθητές που συμμετέχουν σε αυτούς κερδίζουν σε μαθησιακό και συναισθηματικό επίπεδο γνώσεις και δεξιότητες τις οποίες η συμβατική δασκαλοκεντρική τάξη εξ ορισμού δεν είναι σε θέση να δώσει. Εάν κάποιος θέλει να μελετήσει ορισμένα πράγματα για του συγκεκριμένους ομίλους ας καταφύγει στο βιβλίο "Η συνθετική δημιουργική εργασία στο σχολικό πρόγραμμα , θεωρία και πράξη" που έχει κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις της σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου (1997)και στο άρθρο του Βρανόπουλου Ευάγγελου με τον τίτλο "Η δράση ενός αρχαιολογικού Ομίλου σε ένα σχολείο" που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Αρχαιολογία (τ. 52, 1994). Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το δημοσιογραφικό άρθρο από το περιοδικό ΓΑΙΟΡΑΜΑ με τον τίτλο "Παιδιά σε θέσεις πραγματικής ευθύνης" σύμφωνα με το οποίο παιδία έδιναν εντολές σε αστροναύτες για τα στοιχεία που θα συλλέξουν από το διάστημα. Υ.Γ. κυρία Διαμαντοπούλου συνεχίστε έτσι ! ! ! ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΡΕΝΤΙΤΗΣ