• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΚΟΥ' | 15 Ιανουαρίου 2011, 15:14

    Βρίσκω πολύ σωστή και αναγκαία την πρόταση-διάθεση-πολιτική βούληση να επανέλθει ο θεσμός των Προτύπων Σχολείων, τα οποία κατ΄εμέ κακώς καταργήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν. Θα πρέπει να είναιΣχολεία διαφόρων κατευθύνσεων, υψηλών απαιτήσεων και οι μαθητές θα μπαίνουν σε αυτά κατόπιν εξετάσεων. Έτσι π.χ. εάν ιδρυθεί και λειτουργήσει Σχολείο Θετικής Κατευθύνσεως στην Σάμο (Μαθηματικά, Φυσική κλπ.: ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, ΘΑΛΗΣ ) θα δέχεται μόνον όσους έχουν κλίση προς τις Θετικές Επιστήμες. Και αυτή η κλίση εμφανίζεται σε όλους τους ανθρώπους, παντού στον κόσμο, ήδη από τις δύο τελευταίες Τάξεις του Δημοτικού. -Στην Αθήνα, δεν είναι δυνατόν να μην έχομε ΠΡΟΤΥΠΟ Σχολείο, για την θεωρητική κατεύθυνση ( Κλασική Φιλολογία, Φιλοσοφία, κλπ.) με την Επωνυμία ΠΛΑΤΩΝ... -Εμείς εδώ στην Ελλάδα ξεχάσαμε, φαίνεται, ότι η Περίφημη ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, που έδρασε και φώτιζε ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ επί 900 χρόνια, είναι ακόμα το μακροβιώτερο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στον Κόσμο και δέχονταν μαθητές από όλον τον τότε κόσμο, Ρώμη, Δαμασκός, Αίγυπτος κλπ. Και εάν δεν την είχαν κλείσει, το 528 μ.Χ. επί ενός Διώκτη του Ελληνισμού, Αυτοκράτορα, του Ιουστινιανού, οι σκοταδιστές και μισαλλόδοξοι χριστιανοί, οι οποίοι κατέστρεψαν τον Ελληνικό Πολιτισμό, θα είχε άλλη πνευματική Εξέλιξη ολόκληρη η Ευρώπη. -Στην Αθήνα, εκτιμώ, ότι πρέπει να υπάρχουν 2-3 Πρότυπα Σχολεία, όπως ακόμα Καλλιτεχνικών Σπουδών, Θέατρο, Μουσική, Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική κλπ. =Προτείνω να δίδονται από την ίδρυσή τους ονομασίες των δικών μας γιγάντων του Πνεύματος... ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ κλπ.κλπ., ώστε να σηματοδοτούν και τους υψηλούς στόχους που θέτουν... Σε όλες τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, εκτός φυσικά Αθηνών και Θεσ/νίκης, μπορούν και πρέπει να ιδρυθούν ΠΡΟΤΥΠΑ Σχολεία, όπως στην Πάτρα, στα Ιωάννινα, στην Λάρισα, στο Ηράκλειο κλπ. ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΑ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΦΗΜΗ, ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΞΙΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΚΡΟΠΟΣΑ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ. Αυτή η ψευτοθεωρία, στην χώρα μας, να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για την μόρφωση των παιδιών τους, πέραν του ό,τι είναι υποκριτική για όσους την λένε, είναι άκρως λαϊκίστικη και καταστροφική για το μέλλον της χώρας. Αυτή η πλήρης ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ, η έλλειψη Αξιοκρατίας κλπ. είναι ένας από τους κύριους λόγους που μας οδήγησαν εδώ που φθάσαμε. Προτείνω στα Πρότυπα Σχολεία, όσοι μαθητές είναι, όντως, εξέχοντα ταλέντα σε μία κλίση, θετική, θεωρητική, καλλιτεχνική κλπ. και προέρχονται από χαμηλά, οικονομικώς, στρώματα, όχι μόνον να μην πληρώνουν ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ, αλλά αντιθέτως να παίρνουν και μία ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ, ως Κίνητρον για τις σπουδές τους. Αντιθέτως όσοι πλούσιοι έχουν, επίσης, ταλαντούχα παιδιά, θα πρέπει να συνδράμουν οικονομικώς τα Σχολεία αυτά, με χορηγίες. Η χορηγία είναι ένας καταξιωμένος Αρχαιελληνικός θεσμός που έδωσε στην Αρχαία Αθήνα την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ...Τότε!! Όχι σήμερα. Και αυτός ο θεσμός, της χορηγίας, εφαρμόζεται παντού στον κόσμο.. Προτείνω το Υπουργείο να προχωρήσει στην εξαγγελία αυτή, χωρίς πισωγυρίσματα.. ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΚΟΥ, Διευθυντής 3ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας