• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμου Νίκος' | 15 Ιανουαρίου 2011, 17:39

    Είμαι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για είκοσι και πλέον χρόνια. Έχω τέσσερα παιδιά που τέλειωσαν πανεπιστημιακές σχολές και ζούσα μέσω αυτών σχεδόν αδιαλείπτως τα τεκταινόμενα και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης πέραν της δευτεροβάθμιας όπου υπηρετούσα .Είμαι σήμερα φοιτητής στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο τρίτο μου πτυχίο και πιστεύω ότι τελικά έχω αρκετή και διαχρονική εμπειρία γύρω από τα θέματα της παιδείας και στις τρεις βαθμίδες της. Έτσι δικαιούμαι να πω την άποψή μου: Συμφωνώ με τους δύο πρώτους σχολιαστές και δεν θα επαναλάβω μακροσκελώς τα όσα έγραψαν. Πράγματι θα ήταν χρήσιμο να έχουμε δύο τύπους σχολείων (θεωρητικό γυμνάσιο-λύκειο και θετικό γυμνάσιο- λύκειο ) όπως αναφέρεται στο πρώτο κατά σειρά σχόλιο. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί και ένας τρίτος τύπος σχολείου όπου θα φοιτούν οι πολύ αδύνατοι μαθητές που σήμερα ταλαιπωρούνται πάρα πολύ και περνούν τις τάξεις μάλλον χαριστικά (αν κοιτάξει κανείς τη προφορική βαθμολογία και την βαθμολογία στις γραπτές εξετάσεις θα διαπιστώσει ότι πολλοί μαθητές περνούν γράφοντας 0 ή 1 ή 2) και αποτελούν παράγοντα υποβάθμισης του επιπέδου μάθησης της τάξης τους και του σχολείου γενικότερα μια και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και για τα υπόλοιπα παιδιά που προτιμούν να παίξουν παρά να διαβάσουν . Το παιχνίδι και η κίνηση άλλωστε είναι μες το process της ανάπτυξής. Η ανάγκη αυτού του τύπου σχολείου πηγάζει από το γεγονός ότι η εννιάχρονη εκπαίδευση (δημοτικό- γυμνάσιο) είναι υποχρεωτική και πρέπει όλα τα παιδιά να τη τελειώνουν. Να την τελειώνουν ναι, χωρίς όμως να γίνονται αιτία για την υποβάθμιση των σπουδών των υπολοίπων παιδιών. Επιπλέον σε κάθε Καλλικρατικό Δήμο και ανάλογα με το μέγεθός του να δημιουργηθεί ένα πρότυπο γυμνάσιο και λύκειο όπου με εξετάσεις θα περνούν αξιοκρατικά οι μαθητές που θα φοιτήσουν σε αυτά και θα διδάσκουν καταξιωμένοι εκπαιδευτικοί με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Τέλος θέλω να πω ότι όλες οι μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα στην παιδία αφορούσαν ως επί το πλείστον το Λύκειο και τις Πανελλαδικές ή Πανελλήνιες (όπως κατά καιρούς λέγονταν ) ενώ κατά την γνώμη μου δεν χρειαζότανε καμία ουσιαστική μεταβολή σε αυτό το επίπεδο. Απεναντίας μεγάλες αλλαγές πρέπει να γίνουν στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα τα παιδιά πρέπει να μάθουν πάρα πολλά πράγματα και έρχονται στο γυμνάσιο χωρίς να ξέρουν τη προπαίδεια τα περισσότερα και πολλά συλλαβίζουν ακόμα όταν διαβάζουν. Η ύλη στο δημοτικό πρέπει να μειωθεί (για να έχουν χρόνο και να παίζουν που είναι πολύ απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξή τους) και να φροντίσουμε ώστε κάποια ελάχιστα να τα μαθαίνουν όλα τα παιδιά που τελειώνουν το δημοτικό.