• Σχόλιο του χρήστη 'Αυγερινός' | 15 Ιανουαρίου 2011, 23:55

    Η διοίκηση του σχολείου είναι υπόθεση δύσκολη πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα σχολείο υψηλών απαιτήσεων και προσδοκιών. Αφού λοιπόν το νέο Π.Σ καθορίζεται ως καινοτόμο με πιλοτικές, πρωτοποριακές, πρότυπες μεθόδους και αντικείμενα διδασκαλίας, θα πρέπει να υποστηρίζεται σε όλους τους τομείς ανεξάρτητα από τις άλλες σχολικές μονάδες. Η διοίκησή τους θα πρέπει να περιλαμβάνει πέραν του Ε.Ε.Σ και του διευθυντή, ένα σύνολο ειδικοτήτων που θα ενισχύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Αν δημιουργηθούν τμήματα πιλοτικά δύο ταχυτήτων Θα πρέπει να έχει συνεργασία με ψυχολόγους ( όχι να υποβάλλει αίτημα και να λένε σε 5 μήνες θα έρθει ο ειδικός ) , λογοθεραπευτές και όποια σχετική ειδικότητα απαιτείται. Επειδή θα υπάρχει γραφειοκρατία με τη δημιουργία των ομίλων να τοποθετηθεί γραμματέας σε κάθε Πειραματικό κατά προτεραιότητα, καθώς επίσης να υπάρχει υποδιευθυντής με αυξημένα καθήκοντα άσχετα με τον αριθμό των τμημάτων που ισχύει σήμερα ( υποδιευθυντής μόνο από 9 τμήματα και άνω ). Τα Πειραματικά λόγω των ιδιαίτερων απαιτήσεων στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούν, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με την κεντρική εξουσία, γιαυτό θα πρέπει να υπάγονται άμεσα στον εκάστοτε οικείο Περιφερειακό Δ/ντή και να είναι αυτόνομα όχι μόνο στη λειτουργία τους αλλά ενισχυμένα και στην οικονομική επιχορήγηση που θα πρέπει να είναι ικανοποιητική για να διαθέτει το σχολείο την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων. Ο σύλλογος διδασκόντων θα διατηρεί κυρίαρχο ρόλο στο Π.Σ, θα ενημερώνεται για όλες τις δραστηριότητες και θα συναποφασίζει για τις επιλογές των δραστηριοτήτων του σχολείου. Σχετικά με το ωράριο των εκ/κών που έχουν οργανική θέση σε Π.Σ σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση από τους εκ/κούς των άλλων σχολείων, εφόσον καθορισθεί με σαφήνεια διαφορετικός ρόλος για τα Π.Σ που θα απαιτεί επί πλέον απασχόληση για τους εκ/κούς. Συγκεκριμένες δράσεις στα Π. Σ με συγκεκριμένο ωράριο. Όσοι από τους υπηρετούντες ήδη εκ/κούς δεν αποδεχθούν το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Π. Σ να μετατίθενται αυτομάτως σε άλλο σχολείο. Βασικό στοιχείο του νέου Π. Σ πρέπει να αποτελεί η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Αν λοιπόν υπάρχει βούληση για ένα Π. Σ ΄΄ όνομα και πράγμα ΄΄ που λέει ο σοφός λαός, δύο τινά πρέπει να συμβούν: Το υπουργείο να ορίσει το πλαίσιο λειτουργίας και τους στόχους του αλλά να στηρίξει με όλους τους τρόπους την υλοποίησή του.