• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Τρίμη' | 16 Ιανουαρίου 2011, 01:37

    Διαπιστώνεται μια σύγχυση των όρων «πειραματικό» και «πρότυπο». Είναι όροι που στην πραγματικότητα αλληλο-αποκλείονται, δεν είναι δυνατόν να συνυπάρξουν οι δύο ιδιότητες στο ίδιο σχολείο. Αν δοκιμαστούν νέες μεθόδοι ή νέα βιβλία ή νέα ωρολόγια προγράμματα σε ένα μαθητικό δυναμικό επιλεγμένο με εξετάσεις, δεν είναι δυνατόν να συναχθούν συμπεράσματα για το αν πρέπει να προχωρήσει το Υπουργείο στη γενίκευση της δοκιμαζόμενης καινοτομίας πανελλαδικά. Μια πειραματική εφαρμογή, για να ελεγχθεί για την καταλληλότητά της με επιστημονικά έγκυρο τρόπο, ώστε να γενικευτεί ή να μη γενικευτεί πανελλαδικά, επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί σε σχολεία που δεν απέχουν παρασάγγας από το μέσο όρο των σχολείων. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Οι επιμορφούμενοι, για να βοηθηθούν ουσιαστικά, πρέπει να παρακολουθήσουν δειγματικές διδασκαλίες όπου θα εφαρμόζονται πρωτοποριακές μέθοδοι σε όσο το δυνατόν πιο πραγματικές συνθήκες. Έτσι μπορούμε μονάχα να προσδοκούμε πως θα πεισθούν ότι είναι εφικτό σε μια μέση τάξη να εγκαταλείψουν τα πρότυπα διδασκαλίας με τα οποία οι ίδιοι μεγάλωσαν ως μαθητές ή τα οποία επί χρόνια ακολούθησαν ως δάσκαλοι. Διαφορετικά είναι αυτονόητη και εύλογη η ένσταση ότι «αυτά περπατάνε εδώ, γιατί έχετε την αφρόκρεμα αλλά αποκλείεται να περπατήσουν στην Κυψέλη ή στο Μενίδι ή στο Πέραμα». Συνεπώς,αν νομοθετηθούν εξετάσεις εισαγωγής, αυτό θα ισοδυναμεί ουσιαστικά με κατάργηση των πειραματικών σχολείων.