• Σχόλιο του χρήστη 'Τσακιρόπουλος Δημήτρης' | 16 Ιανουαρίου 2011, 22:17

    Αναφορικά με την ίδρυση, ορθή λειτουργία αλλά και χρησιμότητα τέτοιου είδους σχολείων δεν είμαι απόλυτα βέβαιος κατά πόσο στην ελληνική κοινωνία τέτοια σχολεία δεν μετατραπούν απλά σε μέρη ελαφρά καλύτερης παιδείας στα οποία θα εισάγονται μαθητές με κομματικά ή άλλα κριτήρια. Δυστυχώς η λειτουργία της ελληνικής παιδείας όπως αυτή παρέχεται σήμερα είναι αντικειμενικά μια από τις χειρότερες στην Ευρώπη. Αναζητώντας τρόπους να βελτιώσουμε την παιδεία μας ίσως θα έπρεπε να ρίξουμε μια ματιά στην Εσθονία, μια μικρή χώρα 1,5 εκατομμυρίων ανθρώπων η οποία αφού μάζεψε τα κομμάτια της μετά την πτώση της ΕΣΣΔ κατάφερε σε μια δεκαετία απο αυτήν να ''παράγει'' μαθητές και μετέπειτα επαγγελματίες που ταχύτατα εξελίχθηκαν σε πρωτοπόρους σε τομείς που η χώρα δεν είχε καν παρουσία μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Ένα απλούστατο παράδειγμα είναι η εφαρμογή επικοινωνίας skype που οι περισσότεροι γνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε. Η εν λόγω εφαρμογή αναπτύχθηκε από 15χρονους Εσθονούς των οποίων η εταιρεία εξαγοράστηκε αδρά αργότερα από πολυεθνική. Σίγουρα μεγάλο ρόλο σε αυτήν την ανάπτυξη παίζει το 7% του ΑΕΠ που δαπανάται στην παιδεία, ωστόσο η δομή και υποδομή της, ασχέτως αν έχει ή όχι πειραματικά σχολεία χρήζει διερεύνησης όπως γενικότερα το σύστημα παιδείας των βορειοευρωπαικών χωρών οι οποίες παράγουν όχι πολίτες ρομπότ-εργάτες-επιστήμονες αλλά πραγματικά πολίτες με γνώση των δικαιωμάτων αλλά πάνω απο όλα υποχρεώσεών τους στην κοινωνία που ζούνε.