• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα Ανδρεάδου' | 4 Μαΐου 2020, 21:46

    Ζητώ να αποσυρθεί η παράγραφος διότι: -Τα ημερήσια ΕΠΑΛ είναι ισότιμα με τα εσπερινά ΕΠΑΛ όπως και με τα ΓΕΛ (ημερήσια και εσπερινά). -Τα ηλικιακά όρια στην εκπαίδευση είναι αντίθετα με το Ελληνικό Σύνταγμα (Άρθρο 16) και τη Συνθήκης τη λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Άρθρα 165 και 166). -Αγνοεί τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΣΔΕ που επιστρέφουν στην εκπαίδευση για να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου σε μεγαλύτερες ηλικίες και σχεδιάζουν να συνεχίσουν την προσπάθειά τους για επαγγελματική εκπαίδευση και ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας ως ειδικευμένοι εργαζόμενοι. Εσπερινά ΕΠΑΛ δεν έχουν 11 νομοί και 22 νησιά της χώρας. -Αγνοεί τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΝΕΓΥΛ που ολοκληρώνουν τις σπουδές στο επίπεδο του γυμνασίου σε μεγαλύτερες ηλικίες των 16 χρόνων και επιθυμούν να συνεχίσουν σε επαγγελματικά λύκεια για να αποκτήσουν γνώσεις οι οποίες θα τους κάνουν ικανούς επαγγελματίες και ανεξάρτητους πολίτες. -Αγνοεί τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που θέλουν να αποκτήσουν ένα ακόμη πτυχίο συναφές με την ειδικότητα που ολοκλήρωσαν και να έχουν περισσότερες γνώσεις στον επαγγελματικό τομέας που επέλεξαν. -Αγνοεί τους αποφοίτους των ΓΕΛ που θέλουν να αποκτήσουν ένα πτυχίο με το οποίο θα ενταχθούν στην αγορά εργασίας ως ειδικευμένοι καθώς το απολυτήριο του ΓΕΛ τους εντάσσει σε αυτή ως εργαζόμενους «γενικών καθηκόντων». -Θέτει ηλικιακό όριο εγγραφής μόνο στο ημερήσιο ΕΠΑΛ διαχωρίζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες σε «πατρίκιους και πληβείους». Αυτή η διάκριση θεωρείται αντισυνταγματική καθώς αντίκειται στην ισότητα των πολιτών της χώρας. (Άρθρο 4 παρ. 2) -Εμποδίζεται η Δια Βίου Εκπαίδευση κλείνοντας την πόρτα των ΕΠΑΛ στα οποία περίπου το 1/3 των μαθητών είναι άνω των 17 ετών. Ας μη ξεχνάμε ότι η Ε.Ε. στο 1ο κεφάλαιο παρ. 1 του κειμένου με τίτλο «Οι 20 αρχές του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων» αναφέρει ότι: «Κάθε άτομο έχει δικαίωμα σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση προκειμένου να αποκτήσει και να διατηρήσει δεξιότητες που θα του επιτρέπουν να συμμετέχει πλήρως στην κοινωνία και να διαχειρίζεται με επιτυχία τις αλλαγές στην αγορά εργασίας.»