• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΠΠ' | 17 Ιανουαρίου 2011, 04:20

    Η δημιουργία πειραματικών - πρότυπων σχολείων μοιάζει πραγματικά ελκυστική. Επιτέλους θα υπάρχουν σχολεία που θα δίνουν την δυνατότητα σε μαθητές/τριες με "υψηλές μαθησιακές δυνατότητες" να "αναδειχτούν", σε εκπαιδευτικούς να πάρουν την "επαγγελματική ικανοποίηση που τόσα χρόνια έχουν στερηθεί", να γίνουν η "αρχή της ανασυγκροτήσης της ελληνικής εκπαίδευσης". Έίναι όμως έτσι; Ας το δούμε μέσα από το ίδιο το κείμενο του Υπουργείου. Αυτό μιλάει για "αξιοκρατική πνευματική άμιλλα, αριστεία και καινοτομία, ανοιχτή και ποιοτική αναβάθμιση μαθητών και εκπαιδευτικών, μεθόδων και πρακτικών".Πώς όμως θα γίνει κάτι τέτοιο; Απομονώνοντας 28-30 σχολεία στην Ελλάδα και δημιουργώντας συνθήκες θερμοκηπίου γι'αυτά; Και τα υπόλοιπα 12000 σχολεία τι θα γίνουν; Θα "βλέπουν" τις "καλές πρακτικές" από το διαδίκτυο και θα ακούνε για τα κίνητρα που θα απολαμβάνουν οι ελάχιστοι τυχεροί (διδάσκοντες και διδασκόμενοι" που θα επιλέγονται (με ποιον τρόπο)γι'αυτά; Καταλαβαίνω την ύπαρξη πειραματικών σχολείων αλλά όχι πρότυπων. Τα πρώτα απαραίτητα για την πανεπιστημιακή έρευνα. Τα τελευταία απαραίτητα για τον ελιτιστικό διαχωρισμό "ικανότατων" και "λιγότερο ικανών". Ποιες εξετάσεις που θα αξιολογούν ποιο είδος νοημοσύνης, θα είναι οι κατάλληλες για μία τέτοιου είδους επιλογή; Και η σχολική αυτονομία ως προς το πρόγραμμα; Γιατί είναι επιτρεπτή σε αυτά τα σχολεία και όχι σε όλα τα άλλα; Εκεί θα υπηρετούν εκπαιδευτικοί "δεύτερης κατηγορίας" (ίσως γιατί θα διδάσκουν και παιδιά "δεύτερης κατηγορίας"); Καταλαβαίνω την ανάγκη για ομογενοποίηση των τμημάτων, αλλά γιατί αυτό να γίνει επιλεκτικά και μόνο για συγκεκριμένο αριθμό; Αν πραγματικά θέλουμε αναβάθμιση της παιδείας τότε ας κάνουμε "πρότυπα" όλα τα ελληνικά σχολεία, δίνοντάς τους οικονομική και διοικητική αυτονομία και ενισχύοντας τον ρόλο τους στην κοινωνική ανασυγκρότηση και ας αφήσουμε στα πανεπιστημια την δυνατότητα να πειραματίζονται σε έναν ορισμένο αριθμό μονάδων.