• Σχόλιο του χρήστη 'Μιζεράκη Χαρίκλεια' | 4 Μαΐου 2020, 22:22

    Ως εκπαιδευτικός σε Ημερήσιο Γυμνάσιο, έχω τα ακόλουθα σχόλια: Α. Το μάθημα της Χημείας πρέπει να είναι στην Ομάδα Α', διότι α) είναι μια επιστήμη με σημαντική αξία και εφαρμογές στην καθημερινή ζωή και β) είναι ένα μάθημα που στο Λύκειο είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο και πρέπει από την αρχή να αντιμετωπίζεται με την αντίστοιχη σοβαρότητα. Β. Καθώς το Γυμνάσιο είναι μέρος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από την τελική βαθμολογία του κάθε μαθητή, θα πρέπει όλοι να προάγονται ή να απολύονται χωρίς περιορισμούς από τη βαθμολογία. Η σημερινή πραγματικότητα στο Γυμνάσιο έχει ως εξής: Συχνά υπάρχουν γνωματεύσεις από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Ε.Σ.Υ. που ζητούν επιεική αξιολόγηση για κάποιους μαθητές. Σ' αυτή την κατηγορία είναι και μαθητές που έχουν αντίστοιχους λόγους επιεικούς αντιμετώπισης, χωρίς να έχουν γνωμάτευση γιατί απλά δεν μερίμνησε κάποιος ώστε να υπάρξει μία αντίστοιχη γνωμάτευση. Υπάρχει και η κατηγορία αυτών που δεν κοπιάζουν και αρκούνται στην ελάχιστη προσπάθεια. Στο όνομα αυτής της επιεικούς μεταχείρισης, και για να είναι δίκαιος ο εκπαιδευτικός στο σύνολο των μαθητών που παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα, ο βαθμός 10 μπαίνει εύκολα, χωρίς να ανταποκρίνεται πάντα στην προσπάθεια που καταβάλει ο μαθητής. Σε περίπτωση προαγωγής ή απόλυσης χωρίς περιορισμό βαθμολογίας: α) Θα μπορούσε να υπάρχει η επιλογή της επανάληψης της τάξης μετά από αίτηση του κηδεμόνα (ή του ίδιου εφόσον είναι ενήλικος) και με τη σύμφωνη γνώμη των διδασκόντων του μαθητή (ή μιας ολιγομελούς επιτροπής διδασκόντων). β) Θα μπορούσαν να υπάρχουν υποστηρικτικά μαθήματα (όπως ενισχυτική διδασκαλία), καλά οργανωμένα από την αρχή του σχολικού έτους, που να στηρίζουν αδύναμους μαθητές σε βασικά μαθήματα (όπως η Γλώσσα και τα Μαθηματικά) και να βοηθούν στην βελτίωση των γνώσεων αυτών των μαθητών.