• Σχόλιο του χρήστη 'Αναγνώστου Ε.' | 17 Ιανουαρίου 2011, 12:53

    Πολλές φορές ακούγεται «κατ’ αρχάς» ενώ δεν υπάρχει αρχή ή η αρχή περί άλλων αναφέρεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αρχής, «το κανόνι δεν έριξε για δέκα λόγους, πρώτον «ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΠΑΡΟΥΤΙ», όλοι οι επόμενοι λόγοι περιττεύουν και ΔΕΝ έχουν έννοια. Διαβάζοντας κάποιος τους τίτλους αυτομάτως αναρωτιέται (εφόσον γνωρίζει τις έννοιες των λέξεων) στην Ελλάδα δεν υπάρχει παιδεία, μόνο εκπαίδευση υπάρχει; Σκόπιμο να δικαιολογήσω την ερώτηση. ΠΑΙΔΕΙΑ. Να αναπτύξει την ικανότητα του παιδευθέντος να αντιδρά με την επιλογή είτε της λύσης στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είτε της άποψης που προτείνει κλπ. Η επιλογή γίνεται μετά από σκέψη σε συνδυασμό με τη γνώση που διαθέτει και κρίση για το αποτέλεσμα που θα επιδιωχθεί. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Να αναπτύξει την ικανότητα του εκπαιδευθέντος να αντιδρά με συγκεκριμένο τρόπο στο ερέθισμα που δέχεται, χωρίς σκέψη και χωρίς επιλογή και έτσι το αποτέλεσμα θα είναι ένα και μοναδικό για όποιον δεχθεί το ερέθισμα. Με τις παραπάνω προϋποθέσεις εκπαιδεύονται οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι στρατιώτες, οι χορευτές, οι πυροσβέστες, οι σκύλοι, τα ζώα του τσίρκου, κλπ. Από τα αναφερθέντα καθίσταται σαφές ότι υπάρχει η ανάγκη του διαχωρισμού του σχολείου από το εκπαιδευτήριο και αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, μελλοντικά πλέον δεν μπορεί κανείς να αναφέρεται σε πολίτες μιας χώρας, αλλά σε ομάδες εκπαιδευμένων. Σχολεία λοιπόν για παιδεία και πολίτες, και εκπαιδευτήρια για άβουλα μέλη της κοινωνίας ώστε να έχουν έννοια τα επόμενα.