• Σχόλιο του χρήστη 'Μάρθα Π.' | 18 Ιανουαρίου 2011, 00:25

    Προσοχή στον όρο ηλεκτρονική μορφή βιβλίου. Εάν εννοείτε απλώς ψηφιοποιημένο το έντυπο εγχειρίδιο σε pdf, τότε όπως ήδη επισημάνθηκε, δεν έχει απολύτως κανένα νόημα!! (μάλλον αποτελεί κοροϊδία όλων). Το ζητούμενο είναι η διαδραστικότητα του "ηλεκτρονικού" βιβλίου – αν και κατά την άποψή μου, αυτό που όντως χρειάζεται δεν είναι καν ένα "ηλεκτρονικό βιβλίο", αλλά η ύπαρξη διδακτικών προτάσεων με χρήση πολυμέσων για κάθε ενότητα του έντυπου βιβλίου (να υπάρχει, να ανακυκλώνεται). Να διατίθενται δηλαδή έτοιμες παρουσιάσεις σε power point ή σχετικά βίντεο ή ό,τι άλλο (ασκήσεις διαδραστικές πχ, συμπληρωματικό υλικό, σχεδιαγράμματα), όπως ήδη υπάρχουν στο διαδίκτυο σε πολλές ιστοσελίδες άξιων συναδέλφων, όχι όμως και στο Υπουργείο (το οποίο δεν μπορεί να επαφίεται απλώς στον "πατριωτισμό" των συναδέλφων για ανιδιοτελή παραχώρηση του υλικού τους ενώ κόβονται οι μισθοί και άλλοι τρώνε με χρυσά κουτάλια– εξάλλου αν υπάρχει κίνητρο, όχι απαραιτήτως χρηματικό, θα υπάρχει και περισσότερη προσφορά). Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξεταστούν οι πραγματικές δυνατότητες στην τάξη –πού και πώς θα λύνονται πχ οι διαδραστικές ασκήσεις αν δεν έχει ο κάθε μαθητής τον υπολογιστή του; Και επειδή αυτό δεν γίνεται μάλλον, καλύτερα ας εξοπλιστούν τουλάχιστον κάποιες αίθουσες με απλό προτζέκτορα και υπολογιστή για να προβάλλεται το υλικό σε όλους. Όσο για τους διαδραστικούς, μια άχρηστη πολυτέλεια την ώρα που δεν έχουμε καν δικαίωμα να φωτοτυπούμε όσα χρειαζόμαστε! Τέλος, αν είναι να αλλάξουν τα βιβλία, αυτό να γίνει κατόπιν πραγματικής αξιολόγησης των υπαρχόντων ΚΑΙ από τους εκπαιδευτικούς (π.χ. να φύγει το απαράδεκτο βιβλίο ιστορίας γ’ λυκείου γενικής και εν ανάγκη να επιστρέψει το παλιό) και να ληφθούν επιτέλους υπόψη οι αναξιοποίητες σχετικές προτάσεις εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων!