• Σχόλιο του χρήστη 'Β ΕΛΤΕΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ' | 5 Μαΐου 2020, 13:39

    Β ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Για άλλη μια φορά το υπουργείο με κλειστά τα σχολεία και την κοινωνία σε μερική καραντίνα αποφάσισε να παραδώσει στην διαβούλευση ένα απαράδεκτο για την εκπαιδευτική κοινότητα και τους μαθητές νομοσχέδιο. Για άλλη μια φορά επιχειρείται η βελτίωση και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης από τους ειδήμονες του ΙΕΠ κα τους συμβούλους του Υπουργείου Παιδείας χωρίς τη συμμετοχή των φορέων και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μεταρρυθμίσεις που μας πηγαινοφέρνουν στο χρόνο και καμία σύμπνοια απόψεων μεταξύ των κοινοβουλευτικών ομάδων, με αποτέλεσμα για άλλη μια φορά οι όποιες αλλαγές γίνουν να έχουν ισχύ μέχρι την επόμενη τοποθέτηση του νέου Υπουργού Παιδείας. Το νέο αυτό νομοσχέδιο που είναι το πρώτο από τα τρία που θα έρθουν στο επόμενο διάστημα μας δείχνει τις προθέσεις του Υπουργείου για το πώς βλέπει την εκπαίδευση αλλά κυρίως πως οραματίζεται την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σε δύο μόνο άρθρα το 51 και το 52 κόβει ένα μεγάλο κομμάτι του μαθητικού δυναμικού των ημερησίων ΕΠΑ.Λ, θέτοντας ανώτατο ηλικιακό όριο τα 17 έτη, με σκοπό την αναβάθμιση των επαγγελματικών σχολείων. Άρθρα που προφανώς δεν έχουν ελεγχθεί για την συνταγματικότητά τους μιας και δεν μεταχειρίζονται ίσα τους μαθητές που φοιτούν σε ΓΕ.Λ και αυτούς του ΕΠΑ.Λ και δεν εξετάζει, τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών που ζουν σε δύσκολες κοινωνικές συνθήκες με μαθησιακές δυσκολίες, που έχουν χάσει κάποιες χρονιές για πολλούς και διάφορους λόγους, να αποκλείονται από την Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς το Υπουργείο πιστεύει πως η Ελλάδα είναι Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην επαρχία δεν υπάρχει η δυνατότητα να φοιτήσουν αυτοί οι μαθητές σε εσπερινά ΕΠΑ.Λ μιας και δεν μπορούν να μετακινούνται 30 -40 χιλιόμετρα για να σπουδάσουν την ειδικότητα που θέλουν, η λογική να "σπρώχνουμε" τα παιδιά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα νυχτερινά σχολεία, μας παραπέμπει στην αναχρονιστική λογική της δεκαετίας του ΄60. Η πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας είναι κάτι που απασχολεί έντονα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά δεν θεωρούμε αποτελεσματικό μέτρο την απομάκρυνση αυτών των μαθητών. Παράλληλα πραγματοποιείται σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερησίων ΕΠΑ.Λ παρά το γεγονός ότι υπάρχουν χιλιάδες ολιγομελή τμήματα σε όλη την Ελλάδα. Η υποκρισία εξάλλου φαίνεται και στο άρθρο 49 όπου εκεί οι ειδήμονες αυξάνουν τον αριθμό μαθητών στα Δημοτικά σχολεία έως 26 με μικρότερο αριθμό ανά τμήμα τους 20 μαθητές. Τα σχόλια είναι περιττά. Τα δύο αυτά άρθρα έχουν σκοπό την εξαφάνιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην επαρχία. Αυτή θα παρέχεται μόνο σε μία σχολική μονάδα στις πρωτεύουσες των νομών και στους μεγάλους δήμους. Θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα στις εγγραφές της Β και κυρίως της Γ τάξης και θα οδηγηθούν οι ενήλικοι μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης στα άλλα υπουργεία μετά το γυμνάσιο. Ειδικά φέτος σε συνάρτηση με τα κλειστά σχολεία και το ότι δεν έγιναν οι ενημερώσεις και οι επισκέψεις των γυμνασίων στα ΕΠΑ.Λ – ΕΚ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να καταποντιστούν οι εγγραφές 20% με 25% με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτή η επιχειρούμενη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑ.Λ., μας κάνει να είμαστε υποψιασμένοι για το τι επιδιώκουν πολιτικά οι κυβερνώντες. Ανακατονομή του μαθητικού δυναμικού και κατεύθυνσή του στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας αποφοίτων Γυμνασίων (πιθανόν ΟΑΕΔ). Με ότι αυτό συνεπάγεται μορφωτικά και εργασιακά για τα άτομα αυτά. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πόσο υποκριτικά είναι τα λόγια συμπάθειας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που εδώ και εβδομάδες είναι μπροστά από οθόνες υπολογιστών ή στα τηλέφωνα, όλη μέρα, προκειμένου να έχουν επαφή με τους μαθητές τους, να τους στηρίξουν ψυχολογικά και μαθησιακά. Είναι πρόκληση, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντί να επιλύσουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από το κλείσιμο των σχολείων λόγω πανδημίας, να επιλέγουν αυτή την περίοδο να κάνουν ακόμα χειρότερη και άνιση την μόρφωση. Φαίνεται πως η πανδημία αποτελεί ευκαιρία για κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, να νομοθετήσει αντιεκπαιδευτικές αλλαγές. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως το βλέμμα της πολιτικής ηγεσίας είναι στραμμένο στην επόμενη μέρα. Για αυτό και τρέχουν να προλάβουν να νομοθετήσουν υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκτεθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η διοίκησή του στα μάτια όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρου του Ελληνικού λαού ο οποίος δεν ξεχνά! Το Υπουργείο αντί να φτιάξει νέα σχολεία και να διορίσει εκπαιδευτικούς, βρίσκει φτηνά προσχήματα ώστε να απομακρύνει τους μαθητές από το ΕΠΑ.Λ και αρχίζει τη σταδιακή αποσυμφόρηση και τον αφανισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για άλλη μια φορά μετά την διαθεσιμότητα. Όλοι έχουν δικαίωμα στην μάθηση και κυρίως στη δια βίου μάθηση αναζητώντας ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον. Τα άρθρα αυτά πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθούν Αν τελικά περάσουν τα άρθρα αυτά θα βάλουν την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ στην ήδη ταλαίπωρη ΤΕΕ.