• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΩΜΑΣ ΓΚΟΡΙΛΑΣ' | 19 Ιανουαρίου 2011, 00:56

    Η λειτουργία ομίλων ενδιαφερόντων με το υπάρχον εξεταστικο συστημα για εισαγωγή στη Γ'Βάθμια Εκπαίδευση (Πανελλήνιες) ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ τουλάχιστον στο Λύκειο. ¨Ολοι σχεδόν οι μαθητές, κυρίως οι"καλοί", επικεντρώνονται από την πρώτη Λυκείου στα μαθήματα και στην εξεταστέα ύλη των Πανελληνίων και κάθε άλλη ενασχόληση, όσο ευεργετική κι αν είναι για τα παιδιά (Αθλητισμός, μουσική, θέατρο, ταξίδια εκπαιδευτικά ή αναψυχής κλπ)να θεωρείται χάσιμο χρόνου κυρίως από τους γονείς. Αντίθετα η Παραπαιδεία καλά κρατεί εξουθενώνοντας τα Παιδιά, στερώντας την κριτική σκέψη και την ευχαρίστηση της μάθησης, εθίζοντάς τα στη στείρα αποστήθηση γνώσεων, μιάς και το εκπαιδευτικό μας σύστημα επιβραβεύει την παπαγαλία. Οι μαθητές μας ενδιαφέρονται μόνο για την επίδοση, χάνοντας κάθε ενδιαφέρον για αυτή καθεαυτή τη μάθηση. Επομένως Κάθε σχετική απόπειρα καινοτόμων δράσεων, που θα βασίζεται κυρίως στο φιλότιμο των καθηγητών, με τις παρούσες εκπαιδευτικές-κοινωνικές συνθήκες, όσο καλά οργανωμένη κι αν είναι (που δεν θα είναι!!) θα αποτύχει λόγω απροθυμίας γονιών, μαθητών, αλλά και καθηγητών. Παρ΄όλα αυτά εκτιμώ ότι με οργάνωση, με μεράκι και σχετικές υλικοτεχνικές υποδομές στο μεν Δημοτικό έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες αποδοχής και επιτυχίας, στο Γυμνάσιο λιγότερες και στο Λύκειο ελάχιστες έως καμία. Αλάζοντας όμως το εξεταστικοκεντρικό σύστημα της εκπαίδευσης και διορθώνοντας τα δομικά της προβλήματα, τότε θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για καινοτόμες διδασκαλίες και δράσεις, για πραγματική εκπαίδευση και παιδεία με στόχους και οράματα. Δυστυχώς όμως η μορφή του δευτεροβάθμιου, κυρίως, εκπαιδευτικού μας συστήματος αποθαρρύνει την αγάπη για τη μόρφωση, γιατί αντικαθιστά την έμπνευση, τη δημιουργία και τη φαντασία με την άσκηση στην απομνημόνευση πληροφοριών. Δηλ. την παπαγαλία Οι λίγοι μαθητές που θα ξεπεράσουν τη δυσαρέσκεια του σχολικού παπαγαλισμού, θα γνωρίσουν και τη χαρά της μόρφωσης. Κ