• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ, ΔΡ. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, Γ. ΠΕΙΡ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ' | 20 Ιανουαρίου 2011, 01:56

    Η λειτουργία μαθητικών ομίλων είναι ασφαλώς θετική. Μια πτυχή της σχετιικής πρότασης εγείρει, ωστόσο, ισχυρές παιδαγωγικές αντιρρήσεις: η συμμετοχή μαθητών από διάφορες σχολικές μονάδες σε ομίλους που θα λειτουργούν στο πλαίσιο των πειραματικών σχολείων. Ο όμιλος στην πράξη μοιραία θα προσλάβει τη δυναμική τάξης. Συνιστά ανασταλτικό παράγοντα στη κοινωνικοποίηση του παιδιού και στην ψυχοσυναισθηματική ολοκλήρωσή του η παράλληλη συμμετοχή του σε τάξεις διαφορετικής δυναμικής. Ο όρος τάξη νοηματοδοτείται εδώ (από και) στο πλαίσιο της δεδομένης μαθητικής κοινότητας. Πρόκειται για το θεμελιώδες μειονέκτημα του πειράματος "Σάμερχιλ". Ανάλογα προβλήματα δημιουργεί η παράλληλη φοίτηση στην "φροντιστηριακή τάξη" και "τη σχολική"( Βγενοπούλου, 2002).'Ομιλοι πρέπει να δημιουργηθούν σε κάθε σχολείο.