• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Π.' | 5 Μαΐου 2020, 18:36

    ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟ ΚΟΚΑΛΟ! Θα σχολιάσω σαν Έλληνας που αγαπάει την πατρίδα του και ανησυχεί το μέλλον της, σαν εκπαιδευτικός που αγαπάει την δουλειά του και λατρεύει τους νέους, σαν γονέας που έχει παιδιά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και παλεύει καθημερινά γι’ αυτά. Με πορεία που ξεκίνησε από το μείον (ούτε καν από το μηδέν), με πολλές και διαφορετικές επαγγελματικές εμπειρίες και με 20ετή εμπειρία στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια, Γυμνάσιο Λύκειο, εργαστηριακός συνεργάτης σε ΤΕΙ, εκπαίδευση ενηλίκων, ΙΕΚ, Εσπερινά σχολεία) με το μεγαλύτερο μέρος αυτής σε Γυμνάσια. Με εμπειρία στην δημιουργία ωρολογίων προγραμμάτων και συνεργασία με περισσότερους από 30 διευθυντές σχολικών μονάδων αλλά και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Πρωτίστως όμως με εκπαιδευόμενους και κυρίως μαθητές όλων των ηλικιών. Με συνεχή εμπειρία «ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ». Θα ξεκινήσω από το τελευταίο: Η τάξη αλλάζει κάθε χρόνο! Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και ο τρόπος που τα παιδιά παρακολουθούν, συγκεντρώνονται, συμμετέχουν και κατακτούν τη γνώση αλλάζει. Δυστυχώς η εκπαιδευτική διαδικασία πλέον απευθύνεται σε λίγους γιατί οι περισσότεροι δεν μπορούν να την παρακολουθήσουν και το σχολείο έχει καταντήσει ένα είδος παρκαρίσματος των παιδιών. Τα περισσότερα παιδιά μισούν το σχολείο, πολλοί γονείς το θεωρούν ανεπαρκές και η κοινωνία αποτυχημένο. Σε όλο αυτό οι εκπαιδευτικοί έχουν την μικρότερη ευθύνη. Την μεγαλύτερη ευθύνη έχουν οι περασμένες ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας μαζί με τους σοφούς που συμβουλεύθηκαν (άξιους επιστήμονες) αλλά άσχετους και μακριά από την ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ. Θα σταματήσω εδώ την μακροσκελή μου εισαγωγή και θα προχωρήσω με «ρητορικά» ερωτήματα και επιγραμματικές προτάσεις γιατί διαφορετικά θα έπρεπε να γράψω εκατοντάδες σελίδες όπως οι δικοί σας νόμοι. Με το χέρι στην καρδιά, με αγάπη αλλά και αγανάκτηση για την κατάντια μας ως χώρας που στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία κατά 90% στην φιλοτιμία, όσων την έχουν, εκπαιδευτικών και γονέων θα γίνω πολύ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟΣ. Θα εστιάσω κυρίως στο Γυμνάσιο γιατί εκεί διαθέτω και την μεγαλύτερη εμπειρία. - Γνωρίζετε πόσα βιβλία παραλαμβάνει ο 12χρονος μαθητής της Α΄ Γυμνασίου; 26. - Γνωρίζετε πόσα από αυτά θα χρησιμοποιηθούν σε περισσότερες από 10 διδακτικές ώρες καθ’ όλη τη σχολική τους ζωή; Καλύτερα να μην το ψάξουμε γιατί πληρώνουμε τζάμπα λεφτά. - Γνωρίζετε σε πόσα διαφορετικά αντικείμενα (μαθήματα) διδάσκονται εβδομαδιαίως και λαμβάνουν βαθμολογία οι μαθητές του Γυμνασίου (18 ΜΑΘΗΜΑΤΑ!!!!!!!) Αν σε αυτά προσθέσουμε τις απογευματινές δραστηριότητες-φροντιστήρια και τον ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ μέσω του Διαδικτύου θα έλεγα ότι ως οργανωμένη κοινωνία έχουμε ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΜΠΑΛΛΑ. - Περιμένετε οι 16 σε πολλές περιπτώσεις διαφορετικοί καθηγητές που τα «επισκέπτονται» στην τάξη να πετύχουν τους αναμενόμενους στόχους έστω για το 50% των παιδιών; Γελιέστε! - Γνωρίζετε πόσα κιλά ζυγίζει η τσάντα (κατά μέσο όρο); Πολλοί από τους μαθητές περπατούν 2 χιλιόμετρα φορτωμένοι γιατί δεν δικαιολογείται μετακίνηση με λεωφορείο. Αν έκανε έλεγχο ένας ορθοπεδικός θα μιλούσε για έγκλημα! - Γνωρίζετε πόσα μονόωρα μαθήματα έχουν στην Α΄ Γυμνασίου; 7 μονόωρα!!! - Γνωρίζετε ότι τα μόνα πράγματα που προσφέρουν τα μονόωρα μαθήματα είναι: α) να συμπληρώνουν το ωράριο οι καθηγητές, β) να μην γκρινιάζουν οι εκάστοτε ειδικότητες ότι δεν υπάρχει το μάθημά τους σε μία τάξη, γ) να νομίζουν τα παιδιά και οι γονείς ότι «έχουν-διδάσκονται» και αυτό το μάθημα δ) να πετάει το ελληνικό κράτος χρήματα. - ΜΙΑ ΩΡΑ = ΚΑΜΙΑ! Μία ώρα σημαίνει 40’ στην καλύτερη περίπτωση. Με εκδρομές, αργίες, απουσίες μαθητών και απουσίες εκπαιδευτικών στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για 100’ τον μήνα. - 100’ τον μήνα σε τάξη 20 μαθητών σημαίνει 50’ ο χρόνος ομιλίας του εκπαιδευτικού και 50 στους μαθητές δηλ 2,5’ ανά μαθητή.!!!!! Θα πάρει τον λόγο ή θα λυθεί απορία κατά μέσο όρο μόνο 2,5΄τον μήνα ο κάθε μαθητής!!! Δεν του βάζουμε βίντεο καλύτερα από το να κάνουμε μάθημα; Εδικά σε εργαστηριακά μαθήματα, σημαίνει=ΤΙΠΟΤΑ!!! - Η 7η ώρα όπου υπάρχει είναι άχρηστη! στα 1000 παιδιά συγκεντρώνονται τα 5!!!!! Μόνο μουσική, θέατρο, χορό και Φυσική Αγωγή μπορούν αν μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά και είναι αδύνατο να βγει τέτοιο πρόγραμμα! - Κανένας εκπαιδευτικός δεν θέλει να διδάξει 7η ώρα γιατί απλά δεν μπορεί να κάνει ποτέ μάθημα! - Αν προσθέσουμε τα απογευματινά ένας μαθητής μπορεί να φτάσει τις 11 ώρες! Τι είναι το μυαλό του; Σκληρός δίσκος που απλά γράφουμε δεδομένα; - Το ίδιο μάθημα κάνει κάποιος σε τάξη με δύο προβληματικά παιδιά σε θέματα συμπεριφοράς ή με τρεις μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες με μια τάξη που έχει «καλό επίπεδο» χωρίς τέτοια παιδιά; Τι φταίνε οι μαθητές με φυσιολογική κατάσταση να μένουν ΤΟΣΟ πίσω στα μαθήματα; - Στις μέρες μας υπάρχουν «προβληματικά» σχεδόν σε όλες τις τάξεις! - 13άχρονα σε τρίωρη εξοντωτική εξέταση εφ’ όλης της ύλης σε δύο διπλά μαθήματα;;;;; μόνο τους φιλόλογους βολεύει ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ. - Συγνώμη, ξέρετε ποιος είναι ο Τεχνολόγος (καθηγητής Τεχνολογίας) στο γυμνάσιο;;;;;;;;;;;;;;;;;; Τι σχέση έχουν όλοι αυτοί μεταξύ τους και ποιες διαφορές απ’ όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς; Έχετε δει ποτέ το βιβλίο; Κι εσείς μπορείτε να το διδάξετε…. Δείτε λοιποόν ποιος είναι ο Τεχνολόγος: - (Α΄ ανάθεση: ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ88, ΠΕ89 Ειδικότητες: ΠΕ12.01 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕ12.02 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΠΕ12.03 ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΠΕ17.01 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ ΠΕ17.05 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΕΙ - ΚΑΤΕΕ ΠΕ17.11 ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ ΠΕ12.04 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΠΕ12.07 ΝΑΥΠΗΓΟΙ ΠΕ12.11 ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕ17.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ ΠΕ17.06 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΤΕΙ - ΝΑΥΠ. ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ ΠΕ18.18 ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ ΠΕ18.31 ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΠΕ18.32 ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘ. ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΠΕ12.05 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΠΕ17.03 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ ΠΕ17.07 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ TEI-KATEE ΠΕ12.06 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕ17.04 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ ΠΕ17.08 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ ΠΕ17.09 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΠΕ12.08 ΧΗΜΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ - ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ ΠΕ18.22 ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΟΡΥ-ΧΕΙΩΝ - ΤΕΧΝ. ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΕΡΙ-ΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΕ17.12 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΠΕ18.12 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕ18.15 ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ & ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ - ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΠΕ18.17 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛ. ΠΕ18.30 ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ ΠΕ18.13 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕ18.14 ΙΧΘΥΟΚΟΜΙΑΣ – ΑΛΙΕΙΑΣ ΠΕ18.36 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΔΙΑΤΡΟΦΗΣΟΙΝΟΛΟΠΑΣ & ΤΕΧΝ. ΠΟΤΩΝ ΠΕ12.13 ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΩΝ ΠΕ14.05 ΔΑΣΟΛΟΠΑΣ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΕ18.16 ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι ο καθηγητής του ΕΠΑΛ που εκεί μπορεί να διδάξει την ειδικότητά του δηλ, γεωπονικά, ηλεκτρονικά, ηλεκτρολογικά, μηχανολογικά, σχεδίων και πολιτικών μηχανικών κλπ κλπ και στο Γυμνάσιο τον Ονομάζουμε Τεχνολόγο!!! ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Από τα προηγούμενα ερωτήματα προκύπτουν αυτόματα προτάσεις. Υπάρχουν όμως και συγκεκριμένα πράγματα που θα κάνουν το σχολείο: καλύτερη και πιο χρήσιμη εμπειρία για τα παιδιά και θα δώσουν ώθηση στους εκπαιδευτικούς ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΟΣΤΟΣ για τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. - Στα Γυμνάσια πέντε 6ωρα = 30 ώρες! Μείωση των ωρών διδασκαλίας! (τι θα κόψετε; Εσείς θα το βρείτε, δεν είναι δύσκολο, πολλά είναι τα φιλολογικά, πολλά τα θρησκευτικά, πολλά τα μονόωρα. Είναι εύκολο! Όχι συντεχνιακά) - Όλες οι ώρες 45’. Έναρξη 08:30 και λήξη 13:50’ και μεγαλύτερα διαλείμματα. Βολεύει τους εκπαιδευτικούς να προλαβαίνουν να προετοιμαστούν για την επόμενη ώρα και την λειτουργία της αγοράς (καταστήματα) και το Κράτος λιγότερες ώρες=λιγότερες δαπάνες. Για τα παιδιά, λιγότερα αντικείμενα μικρότερη σύγχυση. - Όλα τα μαθήματα (όσα απομείνουν) τουλάχιστον δίωρα!!! Οτιδήποτε άλλο είναι ΚΟΡΟΪΔΙΑ!!! - Ίσως το πρώτο πρωινό δίωρο να είναι συνεχόμενο χωρίς διάλειμμα. Θετική εμπειρία Δημοτικών σχολείων! Χάνεται άπειρος χρόνος στο μπες-βγες των διαλειμμάτων. - Λύσεις για τα δίωρα: Εναλλάξ μέσα στο ίδιο σχολείο να διδάσκονται Ά Τετράμηνο Μουσική Β΄ Τετράμηνο Καλλιτεχνικά ή αντίστοιχα ΧΗΜΕΙΑ με ΒΙΟΛΟΓΙΑ (εδώ είναι πιο εύκολα τα πράγματα γιατί το διδάσκει ό ίδιος εκπαιδευτικός). - Όσο γίνεται περισσότερα ενιαία μαθήματα που θα διδάσκει ο ίδιος εκπαιδευτικός π.χ. ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΙΑΙΟ μάθημα: πρωτότυπο και μετάφραση. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει στις Φυσικές Επιστήμες (κυρίως των μικρών τάξεων) ώστε να υπάρχει ευελιξία μείωσης των συνολικών ωρών όπου αυτό μπορεί να γίνει. Δεν μπορούμε να έχουμε στην Α΄ Γυμνασίου: 2 ώρες Φυσική +2 Γεωγραφία + 2 Βιολογία, αντίστοιχα όλα τα φιλολογικά δίωρα και όλα τα υπόλοιπα από μονόωρα σε δίωρα για έτσι ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ 40 ΩΡΕΣ/ εβδομάδα! Πρέπει να κόψουμε ώρες για το καλό ΟΛΩΝ!!! - Το κόψιμο των ωρών μπορεί να γίνει και αναλογικά: Δηλ: Μουσική μόνο στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. - Το μάθημα της Τεχνολογίας ή να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!!!! Ή να αντικατασταθεί από το πιλοτικό των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων και να γίνει Α΄ ανάθεση για όλους τους Φυσικών Επιστημών, Μαθηματικούς, Πληροφορικούς και Τεχνολόγους που στην πραγματικότητα δεν ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ (αλλά εκπαιδευτικός του ΕΠΑΛ που αν χρειαστεί θα συμπληρώνει στο Γυμνάσιο) . Όσα Γυμνάσια δεν έχουν Τεχνολόγο, περιμένουν διάθεση από τα ΕΠΑΛ τα οποία φτιάχνουν τμήματα τέλος Οκτώβρη, μέχρι τότε απλά δεν βγαίνει πρόγραμμα και όταν βγει ή χρονιά έχει χαθεί!) - Τα ολιγομελή τμήματα των ακριτικών περιοχών με αναλογίες: 1 μαθητής ανά εκπαιδευτικό δεν προσφέρουν τίποτα σε αυτά τα παιδιά αλλά στερούν καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για τα χιλιάδες παιδιά των αστικών κέντρων. Παράδειγμα: Γυμνάσιο με 350 μαθητές έχει 30 καθηγητές και Γυμνάσιο με 12 μαθητές έχει 12 καθηγητές. Εδώ χρειάζεται ευελιξία με δεύτερες αναθέσεις, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση με επίβλεψη καθηγητή-βοηθού και ευελιξία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος αφαιρώντας και προσθέτοντας αντικείμενα. ΣΚΛΗΡΟ αλλά ΠΡΑΚΤΙΚΟ. Θα έρθουν οι ανθρωπιστές να με κατηγορήσουν αλλά όταν πάμε 26 μαθητές/ανά τμήμα και περικοπές μισθών και διορισμών ουρλιάζουν! ΑΓΓΛΙΚΑ: Γιατί δεν αγοράζετε τα εκπαιδευτικά πακέτα γνωστών εκδοτικών οίκων που χρησιμοποιούν όλα τα φροντιστήρια και με πολύ απλό εξοπλισμό σε κάθε αίθουσα να έχουμε άψογο listening; - Εργαστήρια δεξιοτήτων ή γενικά Δραστηριότητες Αθλητικές, σκάκι, θέατρο , μουσική κλπ είναι πολύ θετικά και να γίνονται σε ζώνη και σε μεικτά τμήματα. Δεν αρέσει σε όλα τα παιδιά ο χορός ούτε σε όλα τα παιδιά ενός τμήματος η ρομποτική. Κάθε σχολική μονάδα ανάλογα με το διαθέσιμο προσωπικό της και το υπόλοιπο ωραρίου πέραν της Α΄ ανάθεσης που έχουν οι οργανικά ανήκοντες να διαμορφώνει ένα δικό της ευέλικτο πρόγραμμα δραστηριοτήτων πχ. Σε ένα γυμνάσιο περισσεύουν 4 ώρες γυμναστικής, να συμπληρώνει ο γυμναστής με δραστηριότητες αθλητισμού, χορού κλπ Περισσεύουν 6 ώρες πληροφορικής ο πληροφορικός να συμπληρώνει με ευέλικτο πρόγραμμα ψηφιακών δραστηριοτήτων. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στο τι θα διαλέξει να «προσφέρει» η κάθε σχολική μονάδα με βάση το διαθέσιμο προσωπικό της. Αξιοποίηση προσωπικού, μηδέν υπόλοιπα ωραρίων, συμπληρωμένο ωράριο απ όλους, Ά ανάθεση και υποχρεωτική σε όλους γιατί κάποιοι επιλέγουν να πάρουν την Α΄ ανάθεση σε άλλο σχολείο, τινάζουν στον αέρα τα ωρολόγια προγράμματα και μένουν πολλές «τρύπες –κενά- ασυμπλήρωτα ωράρια» με ότι σημαίνει αυτό για τις επιπλέον προσλήψεις αχρείαστων αναπληρωτών. - Εξετάσεις: Στο Γυμνάσιο: ΚΑΘΟΛΟΥ! Με την σημερινή μορφή: Στο τέλος του Α΄ Τετραμήνου: Μεγάλα επαναληπτικά Διαγωνίσματα σε 7-8 βασικά μαθήματα με βαθμολογία στην κλίμακα του 100 με 80% ερωτήσεις κλειστού τύπου από δεξαμενή του ψηφιακού σχολείου και 20% ανάπτυξης. Χωρίς Βαθμολογία Τετραμήνου αλλά με παράδοση στον γονέα της περιγραφικής αξιολόγησης και του Τελικού Διαγωνίσματος σε κάθε αντικείμενο ή των τεστ στα υπόλοιπα αντικείμενα π.χ. το παιδί σας πήρε 67% στα Μαθηματικά 85% στην Ιστορία και ήταν πολύ συνεπής ή ασυνεπής, καλός στα προφορικά, απρόσεκτος στο μάθημα και κλπ. Σήμερα το 64%=12,8 δε τολμάμε να το βάλουμε στο τετράμηνο αλλά το κάνουμε 16 για να είναι όλοι ευχαριστημένοι αλλά και να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. - Βάλτε να γράψουν βιβλία για τα παιδιά! Υπάρχουν άνθρωποι που γράφουν βιβλία γυμνασίου και δεν έχουν κάνει μάθημα ποτέ σε αντίστοιχη τάξη γυμνασίου. Το λεξιλόγιο απευθύνεται στην Β΄και Γ΄ Λυκείου. - Καταργήστε την παπαγαλία: Αξιολόγηση από τους μαθητές: όσοι καθηγητές ζητάνε παπαγαλία να έχουν περικοπή μισθού! (Χαμηλή βαθμολογία στην αξιολόγηση) - Κάθε 1η Σεπτέμβρη οι κηδεμόνες να πηγαίνουν στο σχολείο του παιδιού για πέντε απογεύματα να μαθαίνουν: τι θα μάθουν τα παιδιά τους, ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους και ποιες οι επιπτώσεις αν τις αθετήσουν. Όσοι γονείς δεν προσέλθουν ή δεν υπογράψουν αποδοχή των υποχρεώσεων να μην γίνονται δεκτά τα παιδιά τους στο σχολείο. - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: 2.500 ευρώ το μήνα στους Διευθυντές (υψηλών προσόντων) των σχολικών μονάδων που θα αξιολογούνται αυστηρότητα και θα χάνουν άμεσα την θέση τους σε περίπτωση προβληματικής λειτουργίας σχολείου ή εκπαιδευτικού για τον οποίο δεν έλαβε μέριμνα αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων. - Σχολικοί σύμβουλοι: Να μπαίνουν μέσα στην τάξη και να κάνουν τουλάχιστον τρία μαθήματα στο ίδιο τμήμα με παρουσία του εκπαιδευτικού το ίδιο και οι αξιολογητές μας πριν μας αξιολογήσουν. - Σύγχρονα, ακριβά βιβλία με καλή εκτύπωση, χρώματα, αισθητικά επιμελημένα, ευχάριστα στο διάβασμα και με ποιοτικό περιεχόμενο. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα στα βιβλιοπωλεία! Επιτέλους ανοίξτε τα μάτια. Όχι σε μια νύχτα! Copy-paste! - Ανακαίνιση όλων των σχολικών μονάδων με μέριμνα των δήμων! Τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι ντροπή! Περιμένουμε να μας σεβαστούν τα παιδιά και να πάρουν στα σοβαρά την εκπαιδευτική διαδικασία όταν τα βάζουμε σε χώρους που μοιάζουν με αποθήκη. - Πράσινα σχολεία: Στα πλαίσια δραστηριοτήτων τα σχολεία να γίνουν καταπράσινα! - Πληροφορική! Αν όχι 3 ώρες την εβδομάδα τότε 2. Η ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι από μόνο του ένα αντικείμενο που θέλει 30 ώρες / έτος. Τα παιδιά μας κινδυνεύουν από την αλόγιστη και λανθασμένη χρήση κυρίως των κινητών. Δεν μπορούν να συγκεντρωθούν περισσότερο από 2΄στο μάθημα τα περισσότερα. - Φυσική Αγωγή: Όσοι είναι γραμμένοι σε αθλητικό όμιλο 2ώρες την εβδομάδα οι υπόλοιποι 3 ώρες την εβδομάδα. - Εκπαιδευτικοί που ύστερα από επιμόρφωση δεν εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας με τεχνολογικό εξοπλισμό στο μάθημα τους να βγαίνουν από την τάξη σιγά σιγά… αν όχι ΑΠΟΤΟΜΑ! - Ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού και δραστηριοτήτων το ποίο θα ανανεώνεται και θα εκσυγχρονίζεται συνεχώς!!!! Όχι κάθε 5 χρόνια! Ανά μήνα! Δώστε κίνητρα σε εκπαιδευτικούς να φτιάξουν! - Έχουμε τρελαθεί να φτιάχνουμε και να φτιάχνουμε και ο καθένας να τα χρησιμοποιεί ατομικά. Υπάρχουν και άλλα, αλλά… θα ακούσει κανείς; Κατάργηση Πανελληνίων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Στο τέλος της Β΄ Γυμνασίου αυστηρή επιλογή των μαθητών που θα συνεχίσουν στην Γενική Εκπαίδευση. Οι υπόλοιποι υποχρεωτικά σε ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Θα αναβαθμιστεί η Γ΄ γυμνασίου και το λύκειο, θα μάθουν και 5 πράγματα οι υπόλοιποι, θα έχουμε και τεχνικούς. Ουτως ή άλλως αυτά τα απιδιά ταλαιπωρούνται μέσα στις τάξεις γενικής παιδείας, συνήθως δεν επιτρέπουν στους συνεπείς να προχωρήσουν σωστά στα μαθήματα, παίρνουν <5 σε διαγνωστικά τύπου PISA, δημιουργούν ψυχολογικά στους εκπαιδευτικούς. -δυνατότητα προς ΕΠΑΛ και σε όσους συνεχίσουν στην Γενική σε μεγαλύτερες τάξεις! Προβληματική συμπεριφορά μαθητών: όταν ξεφεύγει η κατάσταση κατά τη διάρκεια του μαθήματος να μετακομίζει ο μαθητής σε αίθουσα απασχόλησης με υποστήριξη από κοινωνικό-λειτουργό ή ψυχολόγο. Μερικά "πατάνε" στην ευαισθησία του εκπαιδευτικού που δεν τα αποβάλει και "χάνεται" το για όλους τους άλλους. Ειδική Αγωγή:!!!! Δεν γίνεται ένας εδικής σε Γυμνάσιο να καλύπτει τέσσερα σχολεία με «παράλληλη» σε έναν νομό! Ο εκπαιδευτικός ειδικής ή θα διδάσκει και γενική για να βγαίνει το πρόγραμμα και να βοηθάει τα παιδιά σε ένα μόνο σχολείο ή θα είναι μόνο μειωμένου ωραρίου και για μία μόνο σχολική μονάδα χωρίς να προσμετράται η προϋπηρεσία. Όπως είναι σήμερα: ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΔΕ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ! ΔΥΣΤΥΧΩΣ! Η υπάρχουσα κατάσταση εξυπηρετεί μόνο πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες ή όμορες σε μεγάλα αστικά κέντρα. Ξέρω ότι όλα αυτά πονάνε πολλούς! Κυρίως τους Εργατοπάτέρες! Τα παιδιά τα σκέφτεται κανείς; Θέλετε να αλλάξετε κάτι στην εκπαίδευση; Το νομοσχέδιο απλά είναι μία από τα παλιά με λίγα καινούργια και κάποια θετικά. Συντεχνιακό..δυστυχώς. όπως οι περισσότεροι από εμάς σχολιάζουμε εδώ μέσα…