• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος' | 5 Μαΐου 2020, 20:15

    Ο προηγούμενος νόμος πριν τον 4589 για την κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών θέσεων ήταν ο 3848/2010. Το 2014, επί υπουργίας Λοβέρδου, ψηφίστηκε μια σημαντική ρύθμιση η οποία προστέθηκε στο άρθρο 5 του 3848 "Πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών". Το άρθρο 5Α χαρακτηριστικά αναφέρει: "Από το σχολικό έτος 2014-2015 ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες, οι οποίες κατά τις οικείες διατάξεις ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ΄ και Ι΄ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ΙΑ΄ και ΙΒ΄ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, που αναφέρονται στην παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 υπολογίζεται στο διπλάσιο για τη διαμόρφωση των τελικών πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών, που προβλέπονται στο άρθρο 3. Η εν λόγω υπηρεσία υπολογίζεται στο διπλάσιο και για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης¨. Συνεπώς, η μη προσμέτρηση των μορίων της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας επί δύο για όσους υπηρέτησαν στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες τα έτη που προηγούνται της εφαρμογής της παραπάνω ρύθμισης, συνιστά παραβίαση της αρχής καλής πίστης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου. Επιπλέον, η κατά δοκούν προσμέτρηση των διπλών μορίων από την εκάστοτε κυβέρνηση λειτουργεί ανασταλτικά καθώς ελάχιστοι αναπληρωτές θα είναι πρόθυμοι να καλύψουν κενές θέσεις σε σχολεία για μόρια τα οποία μπορούν να αναιρεθούν ανά πάσα στιγμή (όπως άλλωστε συμβαίνει με το άρθρο 42 για τα έτη 2014 έως 2020). Επομένως, η αναδρομική προσμέτρηση για τα έτη 2014 και εφεξής αποτελεί δίκαιο αίτημα και η υλοποίησή του φανερώνει συνέχεια της εκπαιδευτικής διοίκησης.