• Σχόλιο του χρήστη 'EETEK' | 5 Μαΐου 2020, 22:44

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 & 52 Στα άρθρα 51 και 52 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», τίθεται το ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) έως 17 ετών. Ο περιορισμός αυτός θέτει ευθέως το Επαγγελματικό Λύκειο σε δεύτερη μοίρα συγκριτικά με το Γενικό Λύκειο, μολονότι και οι δύο τύποι Λυκείων αποτελούν ισότιμες εκπαιδευτικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, οι οποίες στους αποφοίτους τους χορηγούν ως ισοδύναμο τίτλο το Απολυτήριο Λυκείου με σχετική ελευθερία κινητικότητας μεταξύ τους. Γίνεται ευρέως αντιληπτό στην ελληνική κοινωνία και ειδικότερα στην ελληνική οικογένεια, που πολλαπλά πλήττονται την τελευταία δεκαετία ότι, εάν δεν αποσυρθούν τα συγκεκριμένα 51 & 52 και υπερψηφιστούν από τη Βουλή, θα υπάρξουν αφενός αντιδράσεις αλλά και καταστροφικές συνέπειες για την Επαγγελματική Εκπαίδευσηστη χώρα μας, διότι: • Αποκλείονται οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) από την εγγραφή τους στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και τη συνέχιση σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εφόσον το επιθυμούν • Αποκλείονται οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) από την δυνατότητα εγγραφής τους προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο και δεύτερης ειδικότητας, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις τους είναι απαραίτητο. Για βιοποριστικούς λόγους. • Σε περίπτωση μη απόσυρσης και υπερψήφισης των συγκεκριμένων άρθρων οι άνω των 17 που επιθυμούν συνέχεια των επαγγελματικών σπουδών τους σε ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. θα οδηγούνται υποχρεωτικά είτε προς τα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), είτε προς τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), των οποίων όμως ο αριθμός πανελλαδικά είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με τα Ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.). Συγκεκριμένα, κατά το τρέχον σχολ. έτος τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. είναι 76, τα Δημόσια ΙΕΚ 126 και τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. 399, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη συρρίκνωση την πολύπαθη Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Οι εμπνευστές της επιβολής ηλικιακού ορίου, έχουν λάβει υπόψη τους τα στατιστικά στοιχεία; • Η εγγραφή μαθητών σε εσπερινά ΕΠΑ.Λ., ακόμη και αν υπάρχουν στην πόλη τους, είναι δυσχερής διότι σε αυτά φοιτούν μόνο εργαζόμενοι. • Συμπερασματικά, μέσω αυτών των ρυθμίσεων φαίνεται ως μόνη διέξοδος συνέχισης σπουδών κυρίως τα Ιδιωτικά ΙΕΚ, τα οποία λειτουργούν κυρίως σε πρωινό ωράριο!!! Σχόλια επί της αιτιολογικής έκθεσης Α. Στην εν λόγω αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι το ηλικιακό όριο τίθεται με σκοπό την «…αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών…». Με τη συγκεκριμένη διατύπωση γίνεται προφανώς προσπάθεια “να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα”, εφόσονδεν υπάρχει καμία πρόσφατη ή παλαιότερη επιστημονική μελέτη ή έρευνα, που να αποδεικνύει αυτό τον ισχυρισμό, αντίθετα μάλιστα η εμπειρία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπηρετούν στα ΕΠΑ.Λ., καταδεικνύει ότι οι μεγαλύτεροι ηλικιακά μαθητές είναι σαφώς ωριμότεροι, φοιτούν συνειδητά με σκοπό να αποκτήσουν επιπλέον βιοποριστικά εφόδια και σε τυχόν περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας δρουν κατασταλτικά και συμπληρωματικά στο έργο των εκπαιδευτικών. Β. Το δεύτερο δε αναφερόμενο ζήτημα σχετικά με την «…σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή…» είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και οδηγεί τον αναγνώστη σε δυσοίωνες σκέψειςκαι ερωτηματικά ως προς την διαφαίνουσα σκοπιμότητα με επί πλέον συρρίκνωση (ή ακόμη και εξαφάνιση) της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Λ. στη χώρα μας είναι γνωστό ότι υστερεί κατά πολύ από το αντίστοιχο δυναμικό άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. • Εάν υπάρχει η αναφερόμενη συμφόρηση,όπως υποστηρίζεται, γιατί κάθε χρόνο εμφανίζονται πολλά ολιγομελή τμήματα; • Κατά το τρέχον σχολικόέτος 2019 - 2020 δεν υπογράφηκαν Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με τη λειτουργία πολλών ολιγομελών τμημάτων; Βάσει των παραπάνω προβληματισμών, πως εννοεί τελικά η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με αποδυνάμωση του βασικού κορμού της ΕΕΚ το ΕΠΑ.Λ. και τη βίαιη στροφή στην Επαγγελματική Κατάρτιση των ιδιωτικών ΙΕΚ, ειδικότερα στην παρούσα δύσκολη οικονομικά περίοδο; Η πρόταση της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.) είναι: Άμεση απόσυρση και των δύο παραπάνω επίμαχων άρθρων 51 & 52 του σχεδίου νόμου, που ουσιαστικά καταπατούν αφενός την ίση μεταχείριση, καθώς και την ελεύθερη βούληση ως προς τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές κάθε Έλληνα πολίτη. Η τυχόν διατήρησή τους προφανώς θα σημάνει πορεία ολοταχώς προς τα πίσω, υπονομεύοντας την συνολικότερη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, που διακαώς και καλώς υποστηρίζεται λεκτικά, χρόνια τώρα από τα κέντρα εξουσίας της χώρας μας. Από το ΔΣ της Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.