• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης Νικολάου' | 5 Μαΐου 2020, 23:17

    Ποια είναι άραγε η στοχοθεσία; Η ενίσχυση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης; Υπάρχουν άραγε οι συνθήκες για να καρποφορήσει κάτι τέτοιο; Στην Πάρο για παράδειγμα η μοναδική τεχνική εκπαιδευτική δομή είναι το Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο . Το νησί στο πλαίσιο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης δεν διαθέτει ΙΕΚ δημόσιο ( ούτε ιδιωτικό ) . Επίσης στο Λυκειακό πλαίσιο δεν διαθέτει εσπερινό ΕΠΑΛ ούτε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας. Σε αρκετές περιπτώσεις ενήλικοι μαθητές έχουν φοιτήσει στο ΕΠΑΛ Πάρου αναζητώντας μια προοπτική στην ζωή τους μέσα από την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Αυτοί οι μαθητές είναι συνειδητοποιημένοι και στοχευμένοι στο μαθητικό περιβάλλον και αποτελούν παράδειγμα για τους ανήλικους μαθητές. Στην τάξη λειτουργούν καταλυτικά ως προς το διδακτικό έργο ενισχύοντας το ρόλο του σχολείου και την σημαντικότητα του ως προς την επαγγελματική διέξοδο που προσφέρει. Στα 15 χρόνια που εργάζομαι ως εκπαιδευτικός στο ΕΠΑΛ Πάρου μόνο θετικά έχω αποκομίσει από τους ενήλικους μαθητές μας. Κάποιοι έχουν άλλη άποψη ως προς την συνύπαρξη ενηλίκων και ανηλίκων στο σχολικό χώρο και φυσικά είναι σεβαστό. Κατανοώ τις οποιεσδήποτε ενστάσεις, του τύπου ποιος είναι αυτός ο ενήλικας στο χώρο του σχολείου; Ίσως να είναι ο ενήλικας που θα συναντήσει και σε άλλες ομάδες εκτός του σχολείου , σε μια ποδοσφαιρική ομάδα, στο κατηχητικό , στο γυμναστήριο . Είναι ο ενήλικας της κοινωνίας μας. Τα 17 χρόνια ως όριο φοίτησης «κόβουν» τα όνειρα των ανήλικων μαθητών μας που θα ήθελαν να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα, είτε φοιτώντας στον ίδιο τομέα ,είτε σε άλλων ως απόφοιτοι ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ. Τα 17 χρόνια ως όριο φοίτησης «κόβουν» την δυνατότητα να χάσει ένας μαθητής του ΕΠΑΛ την σχολική χρονιά ( ίσως και για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με την σχολική επίδοσή τους ) Τι να πω στους μαθητές μου στην Β ΄τάξη του ΕΠΑΛ , τι να πω στο Σταμάτη, τον Κωνσταντίνο , τον Γιώργο , τον Παναγιώτη , τον Όθωνα που ήθελαν να ακολουθήσουν την ειδικότητα του Ηλεκτρονικού ακόμα και με «αναμονή» ενός σχολικού έτους , πως δεν σας δίνεται πια η δυνατότητα αυτή σε περίπτωση που δεν δημιουργηθεί η ειδικότητα που θέλετε την επόμενη σχολική χρονιά. Θέλουμε να ενισχύσουμε την μετοίκηση ανήλικων μαθητών σε άλλα νησιά , σε μεγάλα αστικά κέντρα για να ακολουθούσουν τα όνειρα τους , για την απόκτηση ενός πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ ; Τελικά τι είναι πιο επισφαλές η μετακόμιση ανήλικων μαθητών εκτός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος για να αποκτήσουν ένα πτυχίο ειδικότητας ή μερικοί ενήλικοι στα Ημερήσια ΕΠΑΛ; Το όριο το 17 ετών ως όριο φοίτησης στα ΕΠΑΛ, είναι απαγορευτικό για κάθε μαθητή που σέβεται τον εαυτό του και τα όνειρα του . Απαγορευτικό για μια κοινωνία που σέβεται και οραματίζεται για τα παιδιά της.