• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΔΡΙΟΛΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ' | 6 Μαΐου 2020, 02:13

    Είναι γεγονός οτι οι εξετάσεις λειτουργούν ως μοχλός πίεσης προκειμένου οι μαθητές να εγκύψουν στην μελέτη ενος γνωστικού αντικειμένου.Είναι επίσης γεγονός οτι αποτελούν και ενα μέσο ελέγχου της αποδοτικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας . Πριν όμως μιλήσουμε για το πλήθος των εξεταζομενων μαθημάτων θα ήταν χρήσιμο να ορίσουμε τι ακριβώς επιθυμούμε να εξετάσουμε. Συνηθίζεται, χρόνια τώρα, η στείρα αποστήθιση ( κοινώς παπαγαλία)να θεωρείται απόδειξη γνωστικής επάρκειας. Μια τέτοια θεώρηση όμως όχι μόνο αυξάνει το βάρος και το άγχος των εξετάσεων αλλά υπονομεύει κάθε προσπάθεια του σχολείου να εμπνεύσει την αγάπη για το διάβασμα και την γνώση. Μήπως λοιπόν πρέπει να διασφαλίσουμε οτι θα εξετάζονται η κατανόηση και η επάρκεια δεξιοτήτων σε πρώτο επίπεδο ,η κριτική σκέψη και η συνδιαστική αντίληψη σε δεύτερο αντι της ανούσιας απομνημόνευσης; Αυτό όμως προϋποθέτει αλλαγή προσανατολισμού σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, μια άλλη στάση απέναντι στην γνώση. Και φυσικά ,αυτό πρέπει να ξεκινήσει απο την πρωτοβάθμια εκπαίδευση,να υποστηρίζεται απο συγγράμματα αξιόλογα και καλογραμμένα πάνω σε ύλη σύγχρονη, ελκυστικά δοσμένη και ενίοτε με αναφορές σε θέματα της καθημερινότητας και της εποχής μας. Προϋποθέτεισυνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, γνώση και αξιοποίηση εμπνευσμένων παιδαγωγικών μεθόδων, επάρκεια διδακτικού προσωπικού και τρόπους αξιολόγησης της διαδικασίας και της ανταπόκρισης των μαθητών. Ετσι ώστε οι όποιες εξετάσεις να είναι η ομαλή και ...ανώδυνη κατάληξη μιας πορείας παραγωγικής ,συμμετοχικής και πάνω απ΄όλα ενδιαφέρουσας και χρήσιμης. Μην ξεχνάμε οτι στα χρόνια του σχολείου ,τα παιδιά εκτος απο γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να αναπτύξουν προσωπικότητα , να κοινωνικοποιηθούν αλλά και να ζήσουν την παιδική τους ηλικία.Ας μην τα συνθλίβουμε με διαδικασίες ανούσιες και κουραστικές. Ανδριόλα Γαρυφαλλια πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου Λυκείου Παλλήνης