• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνια Ένωση Διδασκόντων Ιταλικής Γλώσσας' | 6 Μαΐου 2020, 03:54

    Όσον αφορά τη δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) στο μάθημα της «Δεύτερης ξένης γλώσσας» προτείνουμε: 1.Την εφαρμογή των οδηγιών από την Ε.Ε., καθώς και των συμφωνιών της Ελλάδος με την Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας σύμφωνα με την Απόφαση αριθ. 1934/2000/ΕΚ ώστε να ενταχθεί στις επιλογές της 2ης ξένης γλώσσας των μαθητών όλων των γυμνασίων πανελλαδικά και η ιταλική γλώσσα. Δίχως γεωγραφικούς περιορισμούς. Ισοδύναμα με τα γαλλικά και τα γερμανικά βάσει κανόνων και νομιμότητας. 2.Να διδάσκονται τα παιδιά στο γυμνάσιο την Β’ ξένη γλώσσα που πράγματι επιλέγουν και όχι αυτή που πλειοψηφεί το τμήμα. Να μην αναγκάζεται ένα παιδί να διδαχτεί μια δεύτερη ξένη γλώσσα που δεν επέλεξε. Συνήθως μέχρι τώρα για μικρές διαφορές, για παράδειγμα σε ένα τμήμα 25 παιδιών, που τα 13 επιλέγουν την γαλλικά ως ξένη γλώσσα, αναγκάζονται και τα υπόλοιπα 12 που επέλεξαν τα ιταλικά να τη διδαχτούν, δίχως να το επιθυμούν. 3.Τα τμήματα που δημιουργούνται στη Β’ ξένη γλώσσα να είναι μικρότερα σε αριθμό (αντί για ένα ενιαίο να δημιουργούνται δύο μικρότερα δηλαδή) και να γίνεται παράλληλη διδασκαλία των δυο ξένων γλωσσών από τους καθηγητές. Η δημιουργία μικρότερων τμημάτων είναι απαραίτητη ιδίως κατά την εκμάθηση ξένων γλωσσών στο γυμνάσιο διότι εφαρμόζεται η επικοινωνιακή μέθοδος διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και τα παιδιά συνεπώς πρέπει να αποκτούν δεξιότητες και ικανότητες και όχι μόνο γνώσεις. Αναγκαίος ο μικρός αριθμός μαθητών ώστε να υπάρχει επικοινωνιακή διάδραση εντός μαθήματος. Πλεονέκτημα και για τους μαθητές και για του διδάσκοντες και για το σχολείο και για την κοινωνία και την Πολυγλωσσία. 4.Εφόσον τα παιδιά διδάσκονται εξ αρχής την γλώσσα που επιθυμούν πραγματικά και όχι αυτή που τους επιβλήθηκε, θα μπορούν να φτάσουν σε κάποιο σεβαστό επίπεδο γλωσσομάθειας και να λαμβάνουν την αντίστοιχη πιστοποίηση γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων του ΚΠγ. 5. Επαναφορά του τετραώρου διδασκαλίας στο γυμνάσιο. Ένα δίωρο και μάλιστα σε μεγάλα τμήματα δεν αρκεί βάσει Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου αναφοράς για τις γλώσσες ώστε να φτάσει ο μαθητής σε ένα σεβαστό επίπεδο γνώσης και χρήσης της Β’ ξένης γλώσσας. Δεν μπορούμε να μιλάμε διαφορετικά για ρεαλιστική σύνδεση με το ΚΠγ. Νικόλαος Μάρκου