• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΤΕΡΙΝΑ' | 6 Μαΐου 2020, 07:58

    Να αποσυρθούν τα άρθρα 51 & 52 του πιο πάνω νομοσχεδίου που θέτουν το ηλικιακό όριο των 17 χρόνων για εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., για τους ακόλουθους λόγους: Α)Θέτει εκτός δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης ένα μεγάλο αριθμό μαθητών και μάλιστα από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας μας. Πρόκειται για μαθητές: 1.Που για λόγους υγείας, οικογενειακούς κ.λ. για λίγο αναγκάστηκαν να διακόψουν τις σπουδές τους και μετά την ψήφιση των εν λόγω διατάξεων,τους απαγορεύεται η επιστροφή τους στο σχολείο.2. Απόφοιτους ΓΕΛ που λόγω μη συνέχισης των σπουδών σε κάποιο ΑΕΙ επιθυμούν να πάρουν επαγγελματική εκπαίδευση σε κάποιο ΕΠΑΛ. 3.Απόφοιτους ΕΠΑ.Λ. που θέλουν να ξανά φοιτήσουν για την απόκτηση πτυχίου άλλου τομέα ή την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας.4.Εργαζόμενους μαθητές σε απογευματινό ή βραδινό ωράριο.5.Νέες μητέρες που ο διαθέσιμος χρόνος για σπουδές είναι το πρωϊνόωράριο όταν λείπουν τα παιδιά στο σχολείο ή το παιδικό σταθμό. Η επίκληση ότι οι παραπάνω μαθητές μπορούν να εγγραφούν σε κάποιο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. ή ΔΙΕΚ δεν ισχύει γιατί τις περισσότερες φορές είτε δεν υπάρχουν στην πόλη ή το νομό ή αν υπάρχουν δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες. Επίσης στα ΔΙΕΚ δεν υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με τιςειδικότητες των ΕΠΑ.Λ..Β)Η επίκληση της «αποσυμφόρησης» των ΕΠΑ.Λ. από τον συντάκτη τη ςσυγκεκριμένης διάταξης δεν ευσταθεί, είναι μεροληπτική εναντίον των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. αφού ισχύει μόνο για αυτά και τελικά θα οδηγήσει σε μαρασμό και τελικό κλείσιμο πολλών από αυτών. Επίσης η«αποσυμφόρηση» θα επιτείνει την ήδη προβληματική κατάσταση με την λειτουργία περισσότερων ολιγομελών τμημάτων και κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων. Γ) Η παραδοχή από το συντάκτη του λόγου πρόκλησης bullying νέων με μεγαλύτερη ηλικία και μόνο στα ΕΠΑ.Λ. τα αδικεί, τα υποβαθμίζει και δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά & παιδαγωγικά. Η βία δεν έχει ούτε “ηλικία”ούτε “χώρο”, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο με βαθύτερα αίτια.Απεναντίας, υπηρετώντας χρόνια στη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευσηη εμπειρία που έχουμε από την παρουσία των ενηλίκων μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. αποδεικνύει ότι πρόκειται για απολύτως συνειδητοποιημένους και στοχευμένους ανθρώπους που έρχονται στα ΕΠΑ.Λ. για να αποκτήσουν συγκεκριμένο πτυχίο Ειδικότητος και όχι γιατί δεν έχουν τι να κάνουν. Η παρουσία τους στην τάξη την αναβαθμίζει και δίπλα τους οι ανήλικοι μαθητές γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι, ωριμάζουν, συνειδητοποιούν την αξία του πτυχίου των ΕΠΑ.Λ., αφού μεγάλοι άνθρωποι αποφασίζουν να ξανακαθίσουν στο θρανίο και όταν τείνουν να παρεκτραπούν, τους συγκρατούν οι ενήλικες "συμμαθητές” τους. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε ότι οι ενήλικες μαθητές είναι οι καλύτεροι συνεργάτες των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑ.Λ.