• Σχόλιο του χρήστη 'Έλενα' | 12 Ιουλίου 2020, 11:59

    Δηλαδή, η αύξηση του αριθμού των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων δεν αποτελεί αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους; Σε ποιους οφείλεται; Ποιοι καθημερινά δίνουν τη μάχη εντός και εκτός αίθουσας διδασκαλίας; Ποιοι θα είναι οι "αξιολογητές", με ποια προσόντα και με ποια εγγύηση αμεροληψίας; Η αξιολόγηση, όταν είναι αντικειμενική και υλοποιείται από πιστοποιημένους αξιολογητές, είναι χρήσιμη και αποδεκτή. Όταν, όμως, είναι αυθαίρετη, επιστημονικά ατεκμηρίωτη και εξυπηρετεί σκοπιμότητες άσχετες με την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όταν αποσκοπεί στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού έργου, στη φίμωση του εκπαιδευτικού και στην υποταγή τους σε επιχειρηματικά συμφέροντα, τότε γίνεται επικίνδυνη. Το Υπουργείο, που αποφάσισε τον συνυπολογισμό των βαθμών του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πώς θωρακίζει τον εκπαιδευτικό, ώστε να υπερασπιστεί την ποιότητα και την αξιοπιστία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για να τηρεί τις προδιαγραφές που αυτό θέτει και να μην υποτάσσεται στις απαιτήσεις όσων αντιμετωπίζουν τα ιδιωτικά σχολεία σαν αμιγείς εμπορικές επιχειρήσεις, πλήττοντας και τον υγιή ανταγωνισμό (π.χ. καταδολίευση των εξετάσεων IB στο πρόσφατο παρελθόν); Πώς διασφάλισε ότι η "αξιολόγηση" δε θα λειτουργήσει σε βάρος της ποιότητας και της αξιοπιστίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ιδιωτικά σχολεία; Όσο για αυτούς που πέφτουν θύματα ηχηρών λέξεων ("αυτονομία", "ευελιξία", "αξιολόγηση" κ.λπ.) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στην Εκπαίδευση τα βήματα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά, διότι αφορούν το μέλλον των παιδιών μας, που πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μαθητές και όχι σαν πελάτες. Εγγύηση γι' αυτό μπορεί να είναι μόνο ο εκπαιδευτικός, όταν έχει αξία ο λόγος του.