• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Π.' | 14 Ιουλίου 2020, 13:25

    Λυπούμαι που αντί να συζητούμε για τρόπους ενίσχυσης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και ανάδειξης της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους έργου, ασχολούμαστε με το πώς θα υποβαθμίσουμε το ρόλο τους και θα τους απολύουμε αναιτιολόγητα. Και μόνο αυτό προδίδει την επικίνδυνη αντίληψη για την ιδιωτική εκπαίδευση κάποιων διοικήσεων ιδιωτικών σχολείων και, δυστυχώς, της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που επέλεξε να συμπορευτεί με αυτές τις διοικήσεις και όχι με τους 10.000 εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων. Είναι μύθος ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν απολύονται, σήμερα, εφόσον κριθούν ανεπαρκείς. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός απολύεται αναιτιολόγητα στη διετία και αιτιολογημένα οποτεδήποτε στη συνέχεια. Αν τεκμηριώνεται η ανεπάρκεια ιδιωτικού εκπαιδευτικού, προς τι η επιμονή κάποιων ιδιοκτητών οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να απολύονται οποτεδήποτε αναιτιολόγητα; Μήπως δεν είναι αυτό το θέμα τους; Μήπως δεν τους θέλουν εμπόδιο στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ιδιωτική εκπαίδευση με πρωτίστως επιχειρηματικά και όχι εκπαιδευτικά κριτήρια; Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί προσφέρουν ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο και δε φοβούνται οποιαδήποτε αντικειμενική αξιολόγηση, αντιθέτως την επιθυμούν ως ευκαιρία ανάδειξης της αξίας τους, των αυξημένων προσόντων τους και μέσο διαρκούς επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Η ποιότητά του έργου τους, εκτός του ότι αναγνωρίζεται και πιστοποιείται από την Πολιτεία, προσελκύει το ενδιαφέρον χιλιάδων γονέων που τους εμπιστεύονται με ελεύθερη βούληση τη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. «Σεβόμαστε και εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας, στα χέρια των οποίων ακουμπάμε κάθε μέρα, όχι μόνο το μυαλό, αλλά και την ψυχή των παιδιών μας. Τους θέλουμε, λοιπόν, δίκαια αμειβόμενους, αλλά και δίκαια αξιολογούμενους…», τονίζουν οι γονείς σε ανακοίνωσή τους. Πώς εξασφαλίζει, όμως, τον δίκαιο τρόπο αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία; Προϋπόθεση για την παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγησή του είναι η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να λειτουργούν με βάση το νόμο, την επιστημονική τους γνώση, την παιδαγωγική τους επάρκεια και τη συνείδηση του καθήκοντος, χωρίς "έξωθεν" "πελατειακής" αντίληψης παρεμβάσεις στο έργο τους και περιορισμό της ακαδημαϊκής τους ελευθερίας, με προτεραιότητα τη δημιουργία ή τη διατήρηση του ήρεμου παιδαγωγικού κλίματος εντός του οποίου οφείλει να εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Η αξιολόγηση που αποσκοπεί στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, στο στιγματισμό, στον ανταγωνισμό, στη μείωση του μισθολογικού κόστους της επιχείρησης, στη δημιουργία προσκομμάτων στη διατήρηση αγαστών σχέσεων και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, κατά το "διαίρει και βασίλευε", στην επαγγελματική τους εξάντληση, στη διατάραξη του σχολικού κλίματος, στην αντιμετώπιση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών να υπερασπιστούν την ουσία της Εκπαίδευσης χάριν των μαθητών και των γονέων τους που τους εμπιστεύονται τα παιδιά τους, κάθε άλλο παρά δίκαιη και αποτελεσματική είναι, αντιθέτως είναι επικίνδυνη. Το καλό σχολικό κλίμα είναι η βάση της επιτυχίας κάθε ποιοτικού εκπαιδευτηρίου και η διατήρησή του πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα. Κάθε μορφή αξιολόγησης πρέπει να διαφυλάσσει το πνεύμα συνεργασίας των εκπαιδευτικών προς όφελος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, εν τέλει, των μαθητών και του εκπαιδευτικού οργανισμού. Αυτές τις προϋποθέσεις δεν τις εξασφαλίζει το παρόν νομοσχέδιο, το οποίο προδίδει άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και θεώρηση των ιδιωτικών σχολείων ως αμιγών επιχειρήσεων και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών όχι ως λειτουργών αλλά ως ιδιωτικών υπαλλήλων. Θύματα αυτής της αντίληψης θα είναι πρωτίστως η ποιότητα της Εκπαίδευσης και, δευτερευόντως, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, τα παιδιά μας.