• Σχόλιο του χρήστη 'Στέλιος Μανωλιούδης' | 21 Ιανουαρίου 2011, 23:34

    Ο ορισμός ότι πειραματικό θέτει ως προϋπόθεση να "έχουν συνδεθεί με ΑΕΙ". «Παιδαγωγικό αξίωμα από την εποχή του Rousseau είναι η φυσική ανέλιξη της σκέψης του παιδιού. Η ορθή παιδαγωγική πράξη ξεκινά από τη φύση, από την ενυπάρχουσα στο μαθητή πραγματικότητα» (Ζ. Σμυρνάκης 2004).Επομένως η μαθησιακή διαδικασία γίνεται ενδιαφέρουσα για όλους τους μαθητές αν ασχοληθούν με το άμεσο περιβάλλον τους. 1. Τα τοπικό φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον αποτελούν ένα καλό πεδίο για περιβαλλοντική σφαιρική εκπαίδευση- ευαισθητοποίηση των μαθητών, μαθητριών, των αυριανών, δηλαδή, πολιτών με την ανάδειξη της συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον. 2. Υπάρχουν πολλά πεδία για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία και την βιώσιμη ανάπτυξη του περιβάλλοντος. 3. Η ανάπτυξη δεσμών μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας είναι αναγκαία τόσο για το σύγχρονο σχολείο όσο και για την ίδια την κοινωνία. 4. Η μεγάλη ανάγκη που υπάρχει για ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, η οποία προκύπτει από τη ραγδαία υποβάθμιση των ορεινών όγκων, λόγω της πίεσης που ασκείται σε αυτούς κυρίως από την υπερβόσκηση, από την αλλαγή των κλιματικών συνθηκών (ερημοποίηση) αλλά και της στρεβλής «ανάπτυξης» που ακολουθείται σε κάποιες περιπτώσεις. Έτσι είναι επιτακτική η ανάγκη εκπαίδευσης του πληθυσμού για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ασφαλώς η Ελληνική εκπαίδευση χρειάζεταιαυτήν την τεχνογνωσία σύνδεσης σχολείου με την κοινωνία και πρέπει να προβλέψει ώστε να δημιουργηθούν πρότυπες πειραματικές σχολικές μονάδες ή να ενισχυθούν σχολικές μονάδες που έχουν τα περασμένα χρόνια αναπτύξει αυτή την τεχνογνωσία. Σε επόμενο πεδίο θα ανφερθώ με συγκεκριμένη πρόταση.