• Σχόλιο του χρήστη 'Εκπαιδευτικός' | 17 Ιανουαρίου 2021, 11:49

    Οι αιώνιοι φοιτητές μπορεί να μη δικαιούνται συγγράμματα, σίτιση, στέγαση από το Πανεπιστήμιο αλλά κοστίζουν εργατοώρες στους διδάσκοντες και το διοικητικό προσωπικό. Σε κάθε αναμόρφωση προγράμματος σπουδών πρέπει να αντιστοιχούμε μαθήματα παλαιότερων προγραμμάτων σπουδών (των αιώνιων φοιτητών) με τα νέα μαθήματα. Πιστεύει κάποιος ότι αυτό είναι ιδιαίτερα εύκολο όταν έχει προηγηθεί σχέδιο Αθηνά και νομοσχέδιο Γαβρόγλου; Στις εξετάσεις αναγκαζόμαστε να έχουμε διαφορετικά θέματα εξετάσεων για παλαιούς και νέους φοιτητές και διαφορετικές βαθμολογικές καταστάσεις για τις γραμματείες των τμημάτων. Δε γνωρίζουμε ποια μαθήματα και πότε τα παρακολούθησαν. Αναφέρουν για παράδειγμα ότι παρακολούθησαν τα εργαστηριακά μαθήματα ή κλινικές πράξεις με καθηγητές που δίδασκαν το μάθημα πριν από 5 ή 10 χρόνια. Μπορούμε να το διαπιστώσουμε όταν ο συνάδελφος συνταξιοδοτήθηκε, απεβίωσε, μετακινήθηκε σε άλλο τμήμα ή έχει αναστολή καθηκόντων λόγω άλλης εργασίας; Ακόμη και στην περίπτωση, που έχουν όντως παρακολουθήσει τα μαθήματα, πόσο φυσιολογικό είναι αυτό; Να δούμε τις λογικές καθυστερήσεις που μπορεί να υπάρχουν στο χρόνο των σπουδών λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, πολύ ιδιαίτερων προσωπικών προβλημάτων κλπ αλλά πάντα υπάρχουν τρόποι να διαπιστωθεί κατά πόσο ο φοιτητής είχε προσπαθήσει να παρακολουθήσει τα μαθήματά του (παρακολούθηση εργαστηριακών μαθημάτων, κατάθεση εργασιών, συμμετοχή στις εξετάσεις. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει και ο σύμβουλος σπουδών του κάθε φοιτητή ο οποίος οφείλει να ενημερώνεται για την πρόοδο των φοιτητών του και να συζητά μαζί τους με εχεμύθεια. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσει το τοπίο μεταξύ αιώνιων και αδιάφορων φοιτητών, και φοιτητών που καθυστερούν την ολοκλήρωση των σπουδών τους για διάφορους λόγους αλλά κάνουν μία συνειδητή προσπάθεια. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι κακό να γνωρίζουν οι φοιτητές ότι οφείλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους εντός ενός χρονικού ορίου.