• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ' | 20 Ιανουαρίου 2021, 01:11

    Θεωρώ ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών ενός φοιτητή/ μιας φοιτήτριας δεν είναι το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα Πανεπιστήμια σήμερα. Ευχής έργο είναι να μπορούν όλοι να τελειώνουν στο συντομότερο δυνατό χρόνο από την εισαγωγή τους. Η ολοκλήρωση των σπουδών των φοιτητών εξαρτάται από το έργο και την παιδαγωγική ικανότητα του διδάσκοντα, τη μελέτη και τη συνειδητή προσπάθεια του φοιτητή, την αναγκαία αριθμητικά αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, τη σωστή λειτουργία του τμήματος ή σχολής, από την έγκαιρη διανομή σωστών επιστημονικά βιβλίων κ.α. Άρα δεν είναι αποκλειστική ευθύνη του φοιτητή η καθυστέρηση λήψης του πτυχίου. Εδώ θεωρούμε χρήσιμο και αναγκαίο να μπούνε από την Πολιτεία μετά από επιστημονική πρόταση της ΕΘΑΑΕ ασφαλιστικές δικλείδες σχετικά με την αξιολόγηση των γραπτών των εξεταζομένων φοιτητών από το διδάσκοντα. Για παράδειγμα φοιτητής ή φοιτήτρια που εξετάζεται 4 φορές από τον ίδιο διδάσκοντα και απορρίπτεται να εξετάζεται από άλλο διδάσκοντα ίδιας ειδικότητας του ίδιου ή άλλου τμήματος. Επίσης αν σε μία εξεταστική περίοδο βαθμολογείται κάτω από τη βάση αριθμός φοιτητών μεγαλύτερος του 50% των συμμετεχόντων να θεωρείται άκυρη η εξέταση και να επαναλαμβάνεται από άλλο διδάσκοντα. Θα μπορούσε επίσης να εφαρμοστεί η κάλυψη του ονόματος του εξεταζόμενου φοιτητή όπως εφαρμόζεται με επιτυχία για πάνω από 40 χρόνια στις Πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Έτσι θα υπάρχει μια θεσμική κατοχύρωση διδασκόντων και φοιτητών και θα αποφεύγουμε καταστάσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αυτές τις ημέρες να εξετάζεται φοιτητής για δέκα εξεταστικές περιόδους και να μην προάγεται.