• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ ΜΟΥΖΟΥΡΑ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)' | 23 Ιανουαρίου 2011, 23:01

    Διοίκηση Σχολείου: Για την ομαλή λειτουργία και κυρίως την αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού απαιτείται ελεγχόμενη αυτονομία και ουσιαστικές αρμοδιότητες στο άτομο που ασκεί διευθυντικά καθήκοντα. Έτσι είναι απαραίτητο τόσο στα πειραματικά όσο και στα άλλα σχολεία η διεύθυνση του σχολείου να έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες δεδομένου ότι γνωρίζει καλύτερα από οιονδήποτε άλλο τις ιδιαιτερότητες και την καθημερινότητα του σχολείου, των μαθητών και των γονέων τους, της τοπικής κοινωνίας και των συνεργατών του. Είναι σημαντικό να έχει τη δυνατότητα να επιλύει προβλήματα σχετικά με τις υλικοτεχνικές υποδομές και τις οικονομικές ανάγκες του σχολείου, μέσα από τη συνεργασία του με την τοπική αυτοδιοίκηση, στην οποία υπάγονται τα σχολικέ κτίρια. Να συμμετέχει στην αξιολόγηση και την επιλογή του διδακτικού, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού, για την αποτελεσματική και ομαλή λειτουργία του σχολείου. Αυτονομία σε θέματα λειτουργίας του σχολείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, τις μαθητικές κοινότητες και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων (π.χ. διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, πρόσκληση προσωπικοτήτων στο σχολείο κ.α.). Η επιλογή του προσώπου που θα ασκεί διευθυντικά καθήκοντα μπορεί να παραμένει ως έχει, δηλαδή με βάση τα μετρήσιμα κριτήρια και τη συνέντευξη από το ΚΥΣΔΕ, με τετραετή (ως έχει δηλαδή) ή πενταετή θητεία. Η επιστημονική κατάρτιση πέρα από εκείνη ενός επιστημονικού τομέα σε θέματα παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας είναι απαραίτητη. Ομοίως και η επιλογή διδακτικού προσωπικού είναι σημαντικό επίσης να γίνεται με βάση τα μετρήσιμα κριτήρια και τη συνέντευξη από το ΚΥΣΔΕ, με τετραετή ή πενταετή θητεία. Το παραπάνω πιθανόν να συμβάλει στην ποιότητα, την παροχή ευκαιριών και σε άλλους εκπαιδευτικούς με αυξημένα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε πειραματικά σχολεία. Απαραίτητη επίσης για τη διοίκηση του σχολείου είναι η ύπαρξη γραμματείας, η οποία θα παρέχει την ανάλογη υποστήριξη (αλληλογραφία σχολείου, δικαιολόγηση απουσιών, συμπλήρωση εντύπων, εξυπηρέτηση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, κοινού, ενημέρωση βάσεων δεδομένων κ.α.), ώστε η διεύθυνση του σχολείου και το διδακτικό προσωπικό να μπορούν να αφιερωθούν απρόσκοπτα στο κύριο έργο τους.