• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΑ ΤΣΙΚΙΖΑ' | 24 Ιανουαρίου 2011, 00:29

    Έχω δύο επισημάνσεις: 1. Τα Πρότυπα σχολεία καταργήθηκαν με τον νόμο 1566 του ΠΑΣΟΚ με συγκεκριμένο σκεπτικό, και 2. Τα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία θα (επαν)ιδρυθούν επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ με διαμετρικά αντίθετο σκεπτικό. Έχω 15 ερωτήματα: 1. Είναι το σχολείο συνδεδεμένο με την κοινωνία; 2. Αν ναι, σε ποια μορφή κοινωνίας εξυπηρετεί η ίδρυση Προτύπων σχολείων, στα οποία η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με εξετάσεις και όχι με κλήρωση; 3. Για ποιον λόγο χρειάζονται σχολεία, στα οποία θα φοιτούν μόνο μαθητές και μαθήτριες με υψηλό IQ και εξαιρετικές ικανότητες; 4. Γιατί θα πρέπει να υπάρχουν ειδικά σχολεία για λίγους εκλεκτούς; 5. Μήπως στοχεύουμε σε μια κοινωνία «αρίστων», ή, αφού αυτό δεν είναι εφικτό, σε μια κοινωνία πολλών και σαφώς διακριτών ταχυτήτων; 6. Τι ακριβώς άλλαξε από την κατάργηση αυτών των σχολείων έως σήμερα, ώστε να δικαιολογείται και να επιβάλλεται η επανίδρυσή τους; 7. Με ποια κριτήρια θα δημιουργηθούν τα «νέα» Πρότυπα σχολεία; 8. Ποιο το όφελος των μαθητών και μαθητριών των Προτύπων σχολείων μετά την αποφοίτησή τους από αυτά; 9. Θα δημιουργηθούν και Πρότυπα πανεπιστήμια για να τους υποδεχτούν; 10. Θα ιδρυθούν και Πρότυπες εταιρείες για να τους απορροφήσουν; 11. Θα δημιουργηθούν και Πρότυπες υπηρεσίες στο δημόσιο για τα παιδιά αυτά; 12. Γιατί δεν επιτεύχθηκαν οι στόχοι της ίδρυσης των Πειραματικών σχολείων κατά τα 25 χρόνια της λειτουργίας τους; 13. Τι θα γίνουν τα ήδη υπάρχοντα Πειραματικά σχολεία, στα οποία φοιτούν μαθητές και μαθήτριες που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη γνώση, την τέχνη και την κοινωνική δράση στην πλειονότητά τους, αν και έχουν επιλεγεί με κλήρωση; 14. Δεν θα μπορούσαν να αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους, να πειραματιστούν και να διακριθούν όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες όλων των σχολείων μέσα από δραστηριότητες σε προγράμματα που ήδη υπάρχουν και ευδοκιμούν σε πολλά σχολεία ή σε διαγωνισμούς που διεξάγονται σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο; 15. Δεν μπορούν να αποτελέσουν «κέντρα παραγωγής και διάχυσης καλών πρακτικών» ή «εργαστήρια ανασυγκρότησης της ελληνικής εκπαίδευσης» ή «σχολεία αναφοράς ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου» (κτλ.) τα ήδη υπάρχοντα Πειραματικά σχολεία; Εν κατακλείδι, προτείνω να εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει και καθορίζει τους στόχους και τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων.