• Σχόλιο του χρήστη 'Γιαννης Γ.' | 24 Ιανουαρίου 2011, 00:47

    Στο κείμενο διαβούλευσης αν και λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια τα οποία αφορούν σε γεωγραφικά δεδομένα, δεν αναφέρονται σε άλλα, εξ ίσου σημαντικά, που έχουν σχέση με τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, σε σύνδεση με ιδιαίτερους τύπους σχολείων όπως είναι τα Εσπερινά Γυμνάσια και Λύκεια. Τα σχολεία αυτά επιτελούν κοινωνικό έργο, το οποίο για πολλούς είναι σημαντικότερο από το εκπαιδευτικό, ιδιαίτερα σε υποβαθμισμένες περιοχές, όπως για παράδειγμα των Αχαρνών, Λιοσίων και άλλων περιοχών της Δυτικής Αττικής. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, ότι σε ορισμένες από αυτές τις περιοχές, η πληθυσμιακή σύνθεση έχει μεταβληθεί ραγδαία τη τελευταία εικοσαετία και οι περισσότεροι μαθητές των εσπερινών, είναι μετανάστες, πρόσφυγες, παλιννοστούντες, κλπ πρώτης ή δεύτερης γενιάς καθώς και ρομά . Σε ορισμένες περιοχές, η γνωστή φράση/σχέση σχολείου-φυλακής δεν είναι καθόλου κλισέ. Στοιχεία σχετικά με, τη διακίνηση ναρκωτικών, την εγκληματικότητα και γενικά παραβατικότητας μπορείτε κάλλιστα να αντλήσετε από τα Αστυνομικά τμήματα των περιοχών αυτών. Οι εργαζόμενοι μαθητές των Εσπερινών σχολείων δίνουν μάχες σε πολλαπλά μέτωπα, που συνθέτουν η καθημερινή βιοπάλη, η φτώχεια και ο αποκλεισμός. Όσοι από αυτούς πετυχαίνουν να προχωρήσουν στο Λύκειο και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πραγματικά ήρωες. Η απομάκρυνση των σχολείων τους από τις περιοχές κατοικίας τους θα είναι ένα ισχυρό, πρόσθετο πλήγμα. Το κριτήριο της οικονομικότητας ή των καλύτερων υποδομών στη περίπτωση αυτή δεν είναι καθόλου ισχυρά. Απλά τα παιδιά θα σταματήσουν το σχολείο.